۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
مهلت‌های تعیین شده برای انتقال ارز و ترخیص کالا
بانک مرکزی بخشنامه صادر کرد؛

مهلت‌های تعیین شده برای انتقال ارز و ترخیص کالا

بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای، مهلت‌های تعیین شده برای انتقال ارز، ارائه پروانه گمرکی ورود و ترخیص کالا و ارائه اسناد حمل را اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی که شنبه ۹ اسفندماه ابلاغ شد، در صورت تامین ارز از سوی بانک مرکزی به نرخ رسمی، مهلت انتقال ارز برای حواله‌های ارزی، یک ماه از تاریخ تامین ارز و برای اعتبارات و بروات اسنادی دیداری تا زمان سررسید اعتبار و برای اعتبارات اسنادی مدت‌دار تا زمان سررسید پرداخت، تعیین شده‌است.

همچنین بر اساس این بخشنامه، در صورت عدم انتقال ارز به هر دلیلی غیر از مسائل تحریم، در مهلت‌های تعیین شده فوق، بانک عامل موظف به برگشت ارز انتقال نیافته و دریافت معادل ریالی آن با همان نرخ فروش اولیه یا نرخ خرید ارز رسمی روز برگشت ارز به بانک مرکزی خواهد بود.

همچنین این بخشنامه، در خصوص تامین ارز از طریق سامانه نیما، ارز حاصل از صادرات خود یا ارز حاصل از صادرات دیگران نیز تعیین تکلیف کرده و مهلت انتقال ارز تامینی برای حواله ارزی، یک ماه از تاریخ تامین ارز و برای اعتبارات یا بروات اسنادی دیداری تا زمان سررسید اعتبار و برای اعتبارات یا بروات اسنادی مدت‌دار تا زمان سررسید پرداخت، تعیین شده‌است.

بخشنامه بانک مرکزی درباره مهلت‌های تعیینی برای انتقال ارز و ارائه پروانه گمرکی

کد خبر: ۷۶٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha