۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
نظارت بر واحدهای صنفی کالاهای پرمصرف تشدید می‌شود
نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران:

نظارت بر واحدهای صنفی کالاهای پرمصرف تشدید می‌شود

شکریه، نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اصناف در روزهای کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رسالتی خطیر بر عهده دارند، گفت: در ایام پایانی سال نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهای اساسی و پرمصرف تشدید می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، جلال‌الدین محمد شکریه با بیان اینکه همکاری بین اتاق‌های اصناف و مراکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای بسیار حائز اهمیت است به خبرگزاری شبستان گفت: برآوردها نشان می‌دهد افزایش تنها ۲٫۵ درصدی بهره‌وری در کشور موجب می‌شود نرخ تورم ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.

نائب رئیس اتاق اصناف ایران، آموزش دارندگان پروانه‌های کسب در فنی و حرفه‌ای در حوزه‌هایی مانند نظام صنفی، تامین اجتماعی و امور مالیاتی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: یکی از تکالیف مهم اتحادیه‌های صنفی برقراری ارتباط مستمر با آموزش فنی و حرفه‌ای است که اینکار موجبات افزایش بهره‌وری را فراهم می‌سازد.

شکریه از تشدید نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهای اساسی، ضروری و پرمصرف در روزهای پایانی سال خبر داد و تصریح کرد: این اقدام با هدف جلوگیری از ایجاد نابسامانی‌های احتمالی اجرایی می‌شود و به غیر از اصناف دیگر نهادها مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی هم در آن مشارکت دارند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان گیلان از استقرار نیروها در مراکز پرتراکم خرید نظیر میادین میوه و تره‌بار و بازارچه‌های کوچک و بزرگ سخن گفت و اذعان کرد: گشت‌های مشترک اتاق اصناف، سازمان صمت و تعزیرات حکومتی در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اجرایی و متعاقبا با متخلفان برخوردهای قانونی لازم انجام می‌شود.

وی رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در سطح واحدهای صنفی را دارای اهمیت بسیار بالایی دانست و یادآور شد: در بحث تعطیل کردن کسب و کارها برای ایام پایان سال هم همه چیز بستگی به رنگ شهرها دارد و در این مورد دستورالعمل‌های لازم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اطلاع‌رسانی می‌شود.

نائب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه ویروس منحوس کرونا علاوه بر سلامتی بر روی روند اقتصاد و کسب و کارها هم آثار مخربی را بر جای گذاشته است اضافه کرد: در یک سال اخیر و به جهت شیوع ویروس کرونا واحدهای صنفی مشکلات عدیده‌ای را پشت سر گذاشتند که بر روی روند فعالیت آن‌ها آثار منفی ایجاد کرد.

شکریه رعایت اصول بهداشتی توسط مردم در زمانی که برای خرید اقلام مورد نیاز خود به بازار و واحدهای صنفی مراجعه می‌کنند را مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: بدون شک عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی چه از جانب واحدهای صنفی و چه از سوی مردم پذیرفتنی نیست زیرا اینکار موجب می‌شود چرخه انتقال کرونا شدت بگیرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان با بیان اینکه اصناف در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همواره جدیت داشته‌اند خاطرنشان کرد: امسال به جهت شرایط خاصی که حادث شده نمایشگاه‌های بهاره و فروش فوق‌العاده را نداریم اما به جای آن طرح «نمایشگاهی به وسعت ایران» را با همکاری واحدهای صنفی سراسر کشور اجرایی می‌کنیم.

کد خبر: ۷۶٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha