۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
قیمت‌سازی سوداگران، منجر به التهاب بازار لوازم خانگی شد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

قیمت‌سازی سوداگران، منجر به التهاب بازار لوازم خانگی شد

حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است با افزایش قیمت لوازم خانگی به واسطه رشد نرخ ارز و مواد اولیه، سوداگران وارد میدان شده و با خرید لوازم خانگی و دپو آنها در انبارها برای ایجاد التهاب مجدد و کسب سود بیشتر به قیمت‌سازی پرداختند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا با انتقاد از گرانی لوازم خانگی، گفت: با اعمال تحریم‌ها علیه ایران، برندهایی مانند سامسونگ و ال جی از کشور خارج شدند، در این شرایط تامین نیاز بازار تنها از طریق تولیدات واحدهای داخلی امکان‌پذیر بود و از آنجا که افزایش تیراژ تولید برندهای داخلی زمانبر است، قیمت لوازم خانگی افزایش یافت.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در تشریح یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی افزود: با افزایش قیمت لوازم خانگی به واسطه رشد نرخ ارز و مواد اولیه، سوداگران و دلالان وارد میدان شده و با خرید لوازم خانگی و دپو آنها در انبارها برای ایجاد التهاب مجدد و کسب سود بیشتر به قیمت‌سازی پرداختند.

انتقاد از بلااستفاده ماندن ظرفیت واحدهای تولیدی لوازم خانگی
وی با بیان اینکه واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی ظرفیت مناسبی برای تامین نیاز بازار دارند اما این ظرفیت بلااستفاده مانده است، اضافه کرد: دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات به مشتریان، مصرف کنندگان را به خرید کالای ایرانی ترغیب کند؛ البته در این روش به جای پرداخت این تسهیلات به مردم باید شرایطی فراهم شود که فروشندگان، هزینه لوازم خانگی فروخته شده را به جای مردم از بانک‌ها دریافت کنند تا کالا به فروش برسد و از دلالی در بازار جلوگیری شود.          

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی برای افزایش ظرفیت تولید، به تامین سرمایه در گردش، فریز سود تسهیلات دریافتی یا امهال آن و ... نیازمندند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: واحدهای تولید داخلی امکان تامین نیاز بازار را دارند اما دولت باید از آنها به درستی حمایت کرده و موانع پیش روی آنها را از میان بردارد در صورت تحقق این مهم نه تنها امکان تولید لوازم خانگی ارزان قیمت وجود دارد بلکه می توان بازار کشورهای همسایه را نیز به دست گرفت.

کد خبر: ۷۶٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha