۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
توزیع سالانه ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه ناعادلانه در کشور
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو خبر داد

توزیع سالانه ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه ناعادلانه در کشور

تبریز- نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه سالانه حدود یک هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه به شکلی ناعادلانه در کشور توزیع می‌شود؛ گفت: مردم از فساد و تبعیضی که حاصل اقتصاد غیرواقعی و دولتی است، گله‌مند هستند.

به گزارش بازار، احمدعلیرضا بیگی اظهار کرد: معمولا در هر جایی که دولت به عنوان بازیگر اصلی در اقتصاد به ایفای نقش پرداخته فساد ایجاد شده که برای مقابله با این امر کشور باید به سمت واقعی شدن اقتصاد حرکت کند که گام اول، نظام‌مند و عادلانه کردن توزیع یارانه‌ها است.

وی افزود: دولت باید در جایگاه نظارت و داوری اقتصاد قرار گیرد و ثروت مردم را به خود آنها بازگرداند که در نتیجه این امر مردم توانمند و اقتصاد نیز رقابتی می‌شود.

بیگی در ادامه با اشاره به نقاط قوت و ضعف مجلس دهم اظهار کرد: این مجلس برنامه پنج ساله ششم را تدوین کرد که به نظر می‌رسید تهدیدات پیش رو را نتوانسته بود پیش‌بینی کند و دولت اجازه داد بسیاری از آیین‌نامه‌ها اجرایی نشود؛ مجلس هم نتوانست پیگیری لازم را در این موارد داشته باشد.

وی متذکر شد: ایجاد وقفه در تصویب لایحه بودجه سال ۹۹ معلول فرصت‌هایی است که مجلس تقدیم دولت کرده و اجازه داده خام فروشی را توسعه دهد و به انتشار بی‌رویه اوراق قرضه بپردازد.

بیگی ادامه داد: در لایحه بودجه سال ۹۹ میزان فروش نفت تنها ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده، در حالی که دولت باید به همین میزان یعنی ۵۰ هزار میلیارد تومان سررسید سود مشارکت را پرداخت کند؛ در واقع شرایطی پیش می‎آید که گویی نفتی نفروخته‎ایم؛ این شرایط معلول تعامل دولت و مجلس است.

کد خبر: ۷٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha