۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
سود و جریمه تسهیلات کشاورزان خسارت دیده بخشیده می‌شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

سود و جریمه تسهیلات کشاورزان خسارت دیده بخشیده می‌شود

علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از بخشودگی سود و جریمه تسهیلات دریافتی از ابتدای سال ۹۴ توسط کشاورزان، دامداران، عشایر و کارگاه‌ها خسارت دیده طی مصوبه امروز مجلس خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در صحن علنی نمایندگان خانه ملت امروز، دولت را مکلف به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه تسهیلات دریافتی از ابتدای سال ۹۴ کشاورزان، دامداران، مرغداران، عشایر، کارگاه‌ها و واحدهای صنایع تبدیلی- تکمیلی بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و آسیب دیده از خشکسالی و امهال اصل آن به مدت ۳ سال کردند.

به همین منظور محسن علیزاده، توضیح داد: براساس بند (خ) ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه کشور، دولت مکلف است؛ بخشودگی جرایم، دیرکرد و سود تسهیلاتی کشاورزان، به دلیل حوادث طبیعی همچون خشکسالی و سیل دچار خسارت شده‌اند را لحاظ کند، اما از آنجا که این مصوبه مربوط به وام‌هایی بعد از سال ۹۷ می‌شود، امروز تبصره‌ای به لایحه‌ای بودجه اضافه و تصویب شد که براساس آن دولت مکلف شد؛ بخشودگی جرایم دیرکرد و سود تسهیلاتی که کشاورزان، مرغداران، دامداران، عشایر و صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی را پس از سال ۹۴ به مدت ۳ سال لحاظ کند.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: بسیاری از کشاورزان در سنوات اخیر به دلیل خشکسالی و افزایش قیمت‌های نهاده‌های دامی و کشاورزی با مشکلات متعدد رو به رو شده‌اند و نتوانستند تسهیلات خود را پرداخت کنند و همین عدم توانایی، سبب شد؛ جریمه و دورکرد و کارمزد بیشتری به تسهیلات آن‌ها اختصاص پیدا کند و اکنون پرداخت تسهیلات‌شان چند برابر شده اما براساس مصوبه امروز مجلس، فقط اصل تسهیلات خود را پرداخت خواهند کرد که به مدت ۳ سال نیز باید آن زمان دارند، درواقع جریمه‌ها -که عدد بالای می‌شود- نیز بخشیده خواهند شد.       

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با الحاق یک ردیف به بند (و) تبصره ۲ واحده این لایحه با ۱۸۷ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این ردیف الحاقی؛ دولت مکلف است درخصوص بخشودگی سود، کارمزد و جریمه (هر سه مورد) تسهیلات دریافتی از ابتدای سال ۹۴ کشاورزان، دامداران، مرغداران، عشایر، کارگاه‌ها و واحدهای صنایع تبدیلی-تکمیلی بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و آسیب دیده از خشکسالی و امهال اصل آن به مدت ۳ سال اقدام نماید. /

کد خبر: ۷۶٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha