۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
حداکثر ۱۰ درصد سرمایه اضافی را وارد بازار ارز دیجیتال کنید
کارشناس بازار مالی:

حداکثر ۱۰ درصد سرمایه اضافی را وارد بازار ارز دیجیتال کنید

قاسمی، کارشناس بازار مالی با بیان اینکه دنیا به سمت بازار ارزهای دیجیتال رفته و بخاطر ریسک نباید آن را کنار گذاشت، خاطرنشان کرد: افراد باید با آگاهی وارد این بازارها شده و از دارایی های اضافه خود حداکثر ۱۰ درصد آن را وارد بازار کنند.

به گزارش بازار، آرتا اسدی کارشناس هوش مصنوعی و تحلیلگر داده های مالی با موضوع ارزهای دیجیتال، بلاک چین را جزو ۱۰ تکنولوژی اول دنیا عنوان کرد و افزود: بلاک چین یکی از حوزه هایی است که به صورت هوش مصنوعی با هدف تحلیل مالی و ارائه روش های مختلف به کمک تحلیلگران می آید.

اسدی خاطر نشان کرد: پلیس فتا در حوزه تأمین هویت و امنیت معامله گران در صرافی ها مانور می دهد و معامله گر باید به درگاه پرداخت و انتخاب پلتفرم های معاملاتی دقت کند.

او ارزهای دیجیتال و ریسک مالی را در کنار و همراه هم دانست و گفت: عدم داشتن مجوز صرافی ها به معنای نا امن بودن آنها نیست؛ صرافی ها مانند یک گذرگاه هستند که خیلی از افراد پس از تبدیل پول خود از صرافی ایرانی خارج شده و با ورود به ارزهای دیجیتال به بازارهای بزرگتر پا می نهند.

این کارشناس هوش مصنوعی اهرم معاملاتی در بازارهای مالی را نیازمند اطلاعات تخصصی و تحلیل های کوتاه مدت دانست و تصریح کرد: اهرم معاملاتی زمانی است که شخص با سرمایه نه چندان کم موجودی حسابش کمتر از هزینه کارمزدهاست و شخص می تواند با سپردن پول خود به کارگزاری ها اعتبار سرمایه خود را حفظ کند؛ بنابراین هرشخص تازه وارد باید مدت زمان طولاتی را به صورت عادی معامله کند تا تجربه کسب کند.

اسدی با یاد کردن از نوسان گیری به عنوان اصطلاحی جا افتاده بیان کرد: نوسانگیری یک مسئله فوق العاده حرفه ای است و نیاز به تجربیات بالایی دارد و افراد برای این کار علاوه بر دانش بالا نیاز به روانشناسی بالایی نیز دارند.

او با بیان اینکه لزوماً بازار سرمایه خطرناک نیست گفت: البته به شرطی که دانش و تجربه کافی وجود داشته باشد اما اگر شخصی تمایل به فعالیت در این بازار دارد و دانش کافی ندارد می تواند پول خود رادر قالب انعقاد قراردادهای قانونی و پس از آن به سرمایه گردان های معتبر بسپارد تا به جای او فعالیت کنند و سود را دریافت کنند.

در ادامه محمد قاسمی مدیر عامل یک شرکت فناوری اطلاعات و کارشناس حوزه تخصصی تکنولوژی بازار مالی، استفاده از اهرم مالی را چاقوی دولبه ای دانست که برای افراد آماتور ایجاد ریسک می کند و گفت: اشخاصی در اهرم مالی شرکت می کنند که دانش کافی دارند و برای اهداف خاصی وارد بازار می شوند اما آماتورها برای یک شبه پولدار شدن می آیند.

وی از بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یک کلاس دارایی جدید که معمولا در بورس پذیرش می شود یاد کرد و گفت: خرید مستقیم بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر ریسک هایی از قبیل کیف پول، امنیت صرافی و نقل و انتقال پول را دارد.

قاسمی با بیان اینکه دنیا به سمت بازار ارزهای دیجیتال رفته و بخاطر ریسک نباید آن را کنار گذاشت، خاطرنشان کرد: افراد باید با آگاهی وارد این بازارها شده و از دارایی های اضافه خود حداکثر ۱۰ درصد آن را وارد بازار کنند.

کد خبر: ۷۶٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha