۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
آمریکا دست به دعا شد!
نگرانی مقامات، با وجود اختصاص بودجه ۷ میلیارد دلاری

آمریکا دست به دعا شد!

تصویری منتشره جدید از کاخ سفید نشان دهنده نگرانی و دست به دعا شدن مقامات آمریکا در برابر کرونا، با وجود اختصاص بودجه هفت هزار میلیاردی است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی ان ان، هم اکنون مقامات ارشد دولتی در امریکا در حال مقابله جدی با شیوع این ویروس چینی در خاک کشور خود هستند به طوریکه این بیماری نو ظهور را تهدیدی اساسی برای منطقه ای به منطقه دیگر می دانند.

از جمله رفتارهای متظاهرانه ترامپ در این اوضاع می توان به توییت او در رابطه با دیدار دیروز او با مدیران ارشد صنعت داروسازی در کاخ سفید و صحبت در مورد کشف واکسن و کلام او  مبنی بر مشاهده پیشرفت های امریکا دراین رابطه، اشاره کرد.     

از طرفی نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات، به رهبری معاون رئیس جمهور سابق جو بایدن، با سیاسی کردن اوضاع به ترامپ هجوم آورده اند. رئیس جمهور، پسرش و همدستان رسانه ای محافظه کار او پیشتر ادعا کرده بودند که انتقاد از تلاش های دولت نشان دهنده یک کمپین سیاسی سازمان یافته برای سقوط وی است.

در همین راستا ترامپ در روز دوشنبه دموکرات ها را به ناعادلانه بودن رفتارهایشان متهم کرد.

رئیس جمهور همچنین در توئیت خود نوشت که چند هفته پیش که راههای کشور را به سوی چین بسته تا جان مردم را نجات دهد مورد انتقاد دموکراتها که هیچگونه سرنخی در این رابطه ندارند؛ قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور مایک پنس که اکنون ریاست کارگروه را برعهده دارد به همراه مذاکره کنندگان مستقر در کاخ سفید که توسط مقامات بهداشتی محاصره شده و برای مقابله با کرونا که در آستانه جهانی شدن است، مدام در حال بحث و گفتگو هستند، به بسته بودجه اضطراری احتمالی به ارزش ۷ میلیارد دلار و بسیار بالاتر از درخواست کاخ سفیدبه میزان ۲.۵ میلیارد دلار اشاره کرده اند.  

دو مرد ۵۰ و ۷۰ ساله هم اکنون در اثر این بیماری در شهرستان کینگ واقع درایالت واشنگتن جان خود را از دست داده اند.  در حال حاضر موارد جدیدی تأیید شده از ویروس کرونا یا موارد احتمالی در کالیفرنیا، ماساچوست، ایالت واشنگتن، آریزونا، ایلینویز، ویسکانسین، اورگان، رود آیلند، نیویورک و فلوریدا وجود دارد.

رئیس انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونی نیز در روز گذشته در گفتگو با سی ان ان اظهار کرد: «ما شاهد آغاز گسترش این بیماری در جامعه هستیم  که می دانید بسیار نگران کننده است.»

در حالی که دولت با یک بحران اقتصادی رو به رشد روبرو خواهد شد،  مایک پنس بحث و گفتگوهای سیاسی یکشنبه خود را با نقش جدید خود به عنوان رئیس کارگروه مقابله با این ویروس پنهان کرده است.

هفته گذشته نخستین حضور عمومی، بحث برانگیز و انتقادآمیز ترامپ درباره این موضوع و همچنین دموکراتها بود که مردم در قالب یک کمپین تظاهراتی در جمعه شب رئیس جمهور را به خاطر تلاشهای کم و ناکافی او تهدید کرده بودند.

 اظهارات قبلی وی همگی مبنی بر عدم آگاه سازی مردم در مورد تعداد موارد مبتلا و تلاش مصرانه دولت برای ریشه کن کردن این بیماری بوده است.

در همین راستا معاون رئیس جمهور از تلاش دولت و فوریت های جدی آن و ارسال ۱۵ هزار کیت تست این ویروس در سراسر کشور تا اخر هفته خبر داده و ضمن حفظ چشم انداز اقتصادی کشور، در رابطه با موارد ابتلای بیشتر منجر به مرگ هشدار داده است.

کد خبر: ۷٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha