۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
زیان‌های سنگین در بورس به دلیل سیاست‌های غلط سیاست‌مداران است
کارشناس بازار سرمایه:

زیان‌های سنگین در بورس به دلیل سیاست‌های غلط سیاست‌مداران است

میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه درباره شرایط کنونی بازار سرمایه بیان کرد: مردم به فکر خروج نقدینگی از بازار سرمایه با هر بهایی شده‌اند و این به دلیل اتخاذ سیاست‌های غلط است.

به گزارش بازار، امیر میرمعینی با بیان اینکه اتفاقاتی که در بازار سرمایه در طی یک سال اخیر افتاد کم نظیر بود، گفت: اوضاع و احوالی که بازار سرمایه در حال تجربه کردن است شاید حاصل یک سیاست ناپخته و ناهماهنگ است که توسط سیاست مداران اقتصادی اتخاذ و اجرا شده است.

وی درباره شرایط کنونی بازار سرمایه بیان کرد: امروز در وضعیتی قرار داریم که مردم دچار ضرر و زیان سنگین هستند و هم یک‌سری از آن‌ها به فکر خروج نقدینگی از بازار سرمایه با هر بهایی و ضرری شده‌اند و شاید منتظر برگشت بورس نیستند زیرا اعتمادی به آن ندارند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به انتظار برخی از افراد برای بازگشت بازار سرمایه عنوان کرد: با توجه به سیاست های کلانی که در بازار سرمایه در حال رخ دادن است و همچنین سیاست های کلان اقتصادی که در کشور حاکم است به نظر نمی رسد به این زودی ها مردم به اصل سرمایه شان باز گردند.

وی با اشاره به ادعای برخی از کارشناسان بازار سرمایه مبنی بر اینکه شرایط فعلی بورس خیلی بهتر از دهه ۸۰ است، عنوان کرد: به ‌هرحال دهه ۸۰ اقتضائات و شرایط خود را داشته است به خصوص آنکه بازار سرمایه ایران در آن دوران عمق پایین تری داشته است و هم اینکه حجم نقدینگی کشور و اقتصادی ایران پایین تر بوده است. بنابراین بازار سرمایه را باید بر اساس شرایط اقتصادی مقایسه کنیم.

میرمعینی ادامه داد: امروز عمق بازار سرمایه افزایش پیدا کرده است و حجم معاملات نیز بیشتر شده است و تعداد فعالان بازار سرمایه بسیار بیشتر شده است. همچنین شرکت های پذیرفته شده نیز افزایش پیدا کرده‌اند.

کد خبر: ۷۶٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha