۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
۱۷ هزار میلیارد تومان، درآمد طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد

۱۷ هزار میلیارد تومان، درآمد طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد

عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: امسال درآمد طرح‌های اشتغال جاری تحت نظارتمان برای ۷۳۰ هزار طرح، ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش بازار، حجت اله عبدالملکی، توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات را برنامه اصلی کمیته امداد برای رفع فقر نیازمندان خواند و گفت: درآمد امسال طرح‌های اشتغال جاری تحت نظارتمان ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است در حالی که کل مستمری پرداختی کمیته امداد به ۲.۵ میلیون خانواده، ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است یعنی دو برابر مستمری که به همه خانواده‌ها داده شد، درآمدی بوده است که اشتغال کمیته امداد برای نیازمندان داشته است.

وی گفت: به سمتی باید حرکت کنیم که صدقه دادن و مستمری و پول نقد دادن با ایجاد درآمد جایگزین شود و بر همین اساس از ابتدای سال تاکنون ۲۱۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و پایدار با همکاری شبکه گسترده‌ای از کارآفرینان کشور ایجاد شده است.

معاون کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه در الگوی جدید کمیته امداد اشتغال از سیستم کارشناس محور به سمت سیستم کارآفرین محور حرکت کرده است، گفت: هم اکنون ۲ هزار کارشناس خبره در حوزه مشاوره شغلی کمیته امداد فعال هستند که یک سر و گردن از کارشناسان حوزه اشتغال کشور بالاترند.

وی گفت: ۲ هزار خیر کارآفرین بدون هیچ چشمداشتی در قالب ۴۰۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی با ما همکاری می‌کنند و حدود ۲ هزار نفر از جهادگران نیز در قالب الگوی جهادگران کارآفرین و ۱۵۰۰ نفر نیز در قالب جریان کارآفرینان حرفه‌ای با ما همکاری دارند که تقریبا شبکه ۱۰ هزار نفری در کشور بار اشتغال محرومان را به دوش می‌کشند.

کد خبر: ۷۶٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha