۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
صفر تا ۱۰۰ خرید بیت کوین

صفر تا ۱۰۰ خرید بیت کوین

کیف پول‌های نرم افزاری برای گوشی‌های موبایل یا دسکتاپ سطح قابل قبولی از امنیت دارند و نکته جالب توجه رایگان بودن آن‌ها است.

به گزارش بازار، چه داخل ایران و چه خارج، برای خرید و فروش بیت کوین رویکردهای مختلفی را می‌توان در پیش گرفت. این رویکردها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که بیشتر به نوع صرافی بستگی دارد که از آن استفاده می‌کنید. صرافی‌های داخل ایران به دو صورت در این بازار فعال هستند. در ادامه با آموزش نحوه خرید و فروش بیت کوین به ساده‌ترین روش ممکن با ما همراه باشید.

مواد لازم برای خرید و فروش بیت کوین
فرقی نمی‌کند از کجا و با چه رویکردی قصد خرید ارز دیجیتال از صرافی را داشته باشد، در هر صورت مواد لازم پایه و اساس ورود به بازار ارزهای دیجیتال هستند.

  1. روح و روان متناسب با بازار ارزهای دیجیتال
  2. استراتژی معاملاتی مشخص
  3. پیدا کردن یک صرافی معتبر
  4. پیدا کردن یک کیف پول ارز دیجیتال ایمن

مرحله اول؛ مطالعه بازار رمز ارزها قبل از ورود
هر بازاری شرایط حاکم مختص بر خود را دارد. از بورس گرفته تا فارکس و طلا، هر یک از این بازارها نیازمند رفتارهای معاملاتی مشخصی هستند. بازار ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. برای خرید و فروش بیت کوین در این بازار باید مقداری در خصوص روان‌شناسی این بازار مطالعه داشته باشید.

مرحله دوم؛ یافتن یک استراتژی معاملاتی مشخص
مانند دیگر بازارها مانند بورس، در بازار ارزهای دیجیتال از جمله همین بیت کوین، به روش‌های مختلفی می‌توان به کسب سود پرداخت. بسیاری استراتژی‌های بلند مدت و بسیاری هم استراتژی‌های کوتاه مدت را در پیش می‌گیرند.

علاوه بر این‌ها انواع روش برای معامله در بازار خرید و فروش بیت کوین وجود دارد که هر یک از آن‌ها خود داستانی جدا از موضوع این مقاله است. هر یک از این روش‌های مزایا و معایب خاص خود را دارد. اگر فردی صبور هستید پس می‌توانید با استراتژی‌های بلند مدت کنار بیایید.

پس حتماً قبل از ورود با بازار تکلیف خود را مشخص کنید که چگونه می‌خواهید ادامه مسیر را طی کنید. آیا معامله یا ترید روزانه و ساعتی را دوست دارید یا یک سرمایه گذاری بلند مدت چند ساله؟ تصمیم با خود شماست.

مرحله سوم؛ پیدا کردن یک صرافی
شاید بتوانیم این مرحله را مهم‌ترین جنبه از ورود به بازار ارزهای دیجیتال در نظر بگیرید. زیرا صرافی خود یک وجهه از بازار ارزهای دیجیتال است که می‌تواند از چندین جنبه حضور ما در این بازار را تحت تأثیر قرار دهد که می‌تواند مثبت و بدون تعارف منفی باشد.

صرافی بد می‌تواند با کارمزدهای بالا، بازار غیر فعال و واریز و برداشت زمان‌بر، هر چیزی که روزها و ساعت‌ها برای آن زحمت کشیده‌اید را به راحتی آب خوردن به باد دهد. پس با توجه به تمامی جواب بهترین صرافی ممکن را برای خرید و فروش بیت کوین انتخاب کنید.

چه صرافی را می‌تواند یک گزینه خوب در نظر گرفت؟
برای پیدا کردن یک صرافی خوب حتماً نکات زیر را مورد توجه قرار دهید.

اول از همه، کسانی که پشت صرافی هستند را بشناسید.

سعی کنید به نحوی بزرگی آن از نظر تعداد کاربر و حجم معاملات را مشخص کنید.

میزان کارمزدی که از شما می‌گیرند را دقیق بررسی کنید.

ببینید از چه روش‌های به منظور افزایش امنیت دارایی شما استفاده می‌کنند.

کیفیت پشتیبانی را حتماً بسنجید.

چه نوع بازاری (فروشگاهی یا معاملاتی) را در اختیار شما قرار می‌دهند.

در فروشگاهی با خود صرافی و در معاملاتی با دیگر کاربران در ارتباط هستید. آینده متعلق به بازارهای معاملاتی است.

چند ارز دیجیتال را پوشش می‌دهند. هر چقدر بیشتر بهتر.

اپلیکیشن برای گوشی‌های هوشمند دارند یا خیر.

بد نیست نیم نگاهی هم به طراحی رابط کاربری سایت بیندازید.

چگونه در یک صرافی ثبت نام کنیم؟
ثبت نام در یک صرافی مرحله بعد از آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال است. به طور کلی چه در صرافی داخلی و چه در خارجی، مراحل و نحوه ثبت نام تقریباً یک روند مشابه دارد. ثبت نام در صرافی به دو بخش ثبت نام اولیه و احراز هویت تقسیم می‌شود. شروع کار در صرافی رمزینکس را می‌توان در چند مرحله زیر خلاصه کرد.

بازکردن حساب کاربری یا همان ثبت نام اولیه

آپلود مدارک

تأیید و تشخیص هویت

شارژ کردن کیف پول

ثبت سفارش خرید یا فروش ارز رمزنگاری مورد نظر

دریافت نمودن شناسه تراکنش

مرحله چهارم؛ پیدا کردن یک کیف پول
گام بعدی در خرید بیت کوین، تهیه یک کیف پول مناسب است. اول از همه بد نیست که بدانید در دنیای ارزهای دیجیتال امنیت حرف اول را می‌زند. برای تأمین این مؤلفه باید اقدامات زیادی را در پیش بگیرید که یکی از آن‌ها انتخاب یک کیف پول مطمئن با امنیت بالا است.

کیف پول ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارند. سخت افزاری، نرم افزاری، تحت وب و کاغذی از جمله این‌ها هستند که هر یک ویژگی‌های متمایز کننده خود را دارند. برای نمونه کیف پول‌های سخت افزاری که در داخل ایران با قیمت‌های چند میلیون به فروش می‌رسند، بالاترین سطح امنیت ممکن را دارند.

کیف پول‌های نرم افزاری برای گوشی‌های موبایل یا دسکتاپ نیز سطح قابل قبولی از امنیت دارند و نکته جالب توجه رایگان بودن آن‌ها است. کیف پول‌های تحت وب هم اغلب رایگان هستند اما نسبت به سایر کیف پول‌ها در معرض خطرات بیشتری هستند. کیف پول‌های کاغذی هم امنیت بالایی دارند اما خب مشکلات خاص خود مانند خراب شدن را دارند.

تا به اینجای کار را روند کلی خرید و فروش بیت کوین از صرافی‌های داخلی و خارجی آشنا شدید. در ادامه با ذکر یک مثال سعی می‌کنیم خرید و فروش بیت کوین از یک صرافی ایرانی خوب را آموزش دهیم.

آموزش خرید و فروش و بیت کوین در صرافی ایرانی
برای این کار به چند دلیل ما صرافی ارز دیجیتال رمزینکس را انتخاب کرده‌ایم. اول اینکه فرایند ثبت نام و شروع به کار شما بسیار سریع است. دوم اینکه تعداد رمز ارزهای زیادی را پوشش می‌دهد. سوم اینکه بازار معاملاتی بزرگی دارد. بریم سراغ خرید و فروش بیت کوین در این صرافی.

روش اول؛ خرید مستقیم از صرافی رمزینکس
اول از همه روی این لینک کلیک کنید. بعد از وارد شدن به صفحه مورد نظر که در واقع همان صرافی فروشگاهی رمزینکس است باید ثبت نام کنید. بعد از ثبت نام، وارد صفحه‌ای به شکل زیر خواهید شد.

ارزهای دیجیتالی که می‌توانید به طور مستقیم خریداری کنید در این صفحه لیست شده است. برای خرید بیت کوین روی گزینه خرید بیت بیت کوین زیر آیکون مورد نظر کلیک و وارد صفحه زیر شوید.

در این صفحه مقدار بیت کوین مورد نیاز و همچنین آدرس کیف پولی که قبلاً تهیه کرده‌اید را وارد می‌کنید. به همین سادگی شما بیت می‌خرید و می‌فروشید. این روش اول بود و در ادامه روش خرید و فروش در بازار معاملاتی همتا به همتا را آموزش می‌دهیم.

روش دوم؛ خرید و فروش بیت کوین از بازار معاملاتی بدون واسطه

با جستجوی رمزینکس در گوگل و وارد شدن به صفحه اصلی این صرافی ارز دیجیتال در گوشه بالا سمت راست روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. در مرحله بعدی وارد صفحه ثبت نام می‌شوید. برای این کار می‌توانید ثبت نام اولیه را از طریق شماره تلفن همراه با حساب اکانت گوگل انجام دهید.

بعد از ثبت نام به حساب کاربری خود در صرافی وارد می‌شوید و با صفحه زیر مواجه می‌شوید که بخش‌ها مهم رو با کادر زرد رنگ مشخص کردم.

همان‌طور که کادر وسط صفحه هم نوشته شده است، ثبت نام مقدماتی بوده و برای خرید بیت کوین نیاز به بارگذاری مدارک دارید. برای بارگذاری مدارک می‌توانید در گوشه بالا سمت راست روی گزینه «مدارک تکمیل نشده» کلیک کنید و وارد صفحه ارسال مدارک شوید. مدارکی که از شما خواسته شده است را تکمیل و ارسال کنید. بعد از چند روز حسابتان تأیید خواهد شد.

از طریق گزینه خرید و فروش در پنل سمت راست یا کلیک روی نمادهای رمز ارزهایی که در بالا فهرست شده‌اند، می‌توانید وارد بازار معاملاتی خرید و فروش رمز ارز مرود نظر یعنی همان بیت کوین شویم که صفحه‌ای به شکل زیر است.

در این صفحه در سمت راست قیمت ارزهای دیجیتال به صورت ریال و دلار و همچنین تاریخچه سفارش‌هایی که تکمیل شده است را مشاهده می‌کنید. در سمت چپ هم دو بخش پیشنهادهای فروش و پیشنهادهای خرید داریم.

در قسمت وسط صفحه هم دو بخش یکی چارت قیمت رمز ارز مورد نظر و در پایین هم بخش مربوط به ثبت سفارش خرید و یا فروش بیت کوین را داریم که به صورت زیر است.

فکر کنم این تصویر همه چیز مشخص است. اگر می‌خواهید بیت کوین خرید کنید پس باید مقدار بیت کوین مورد نظر را وارد و روی گزینه خرید بزنید. البته توجه داشته باشید که باید موجودی حساب کافی داشته باشید. برای واریز ریال هم باید مدارک احراز هویت را ارسال کنید.

بعد از ارسال سفارش خرید بیت کوین توسط شما، پیشنهاد شما به فهرست پیشنهادهای خرید اضافه خواهد شد. سفارش شما به صورت خودکار توسط سفارش‌های فروشی که توسط دیگر کاربران ارسال شده است در صورت تطابق قیمت، تکمیل خواهد شد.

سخن آخر

بازار ارزهای دیجیتال بازار نوپایی است و اگر تازه وارد هستید حتماً دید بلند مدت داشته باشید و با مطالعه بنیاد رمز ارزهای قوی را مطالعه کنید. بازار ارزهای دیجیتال بسیار بزرگ‌تر از بازار بروس ایران و اخیراً ارزش آن از بازار طلا هم بیشتر شده است. بازاری که حجم بالای نقدینگی در حال ورود به آن است.

کد خبر: ۷۶٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha