۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
ضرورت تقویت اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها
رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس تاکید کرد؛

ضرورت تقویت اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها

تبریز- رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس بر ضرورت تقویت اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها به عنوان اولویت‌ این فراکسیون تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم تبریز در مجلس، روح‌الله متفکرآزاد با اشاره به اولویت‌های بررسی و پیگیری فراکسیون دانشگاهیان مجلس یازدهم گفت: در این فراکسیون تلاش می‌کنیم در حوزه‌های تقویت اقتصاد دانش‌بنیان از طریق دانشگاه‌ها، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، افزایش سهم علم در تولید ناخالص ملی و حرکت‌های نخبگانی، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و با آسیب شناسی قوانین این حوزه، قانون‌زدایی و یا قانون‌گذاری کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، مهمترین دغدغه دانشگاهیان را آینده نگاری حوزه علم و فناوری و تقنین در این بخش عنوان کرد و گفت: با پیگیری اعضای این فراکسیون، باید بخشی از مشکلات این حوزه را رفع کنیم و سرعت و شتاب تولید علم نافع در کشور را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: بدنه دانشگاهی این مجلس بیش از مجالس قبلی است که منجر به نگاه علمی به بسیاری از مسائل خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، توجه به مسائل صنفی اساتید دانشگاه، کارمندان و دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای حفظ جایگاه علمی و فناوری ایران از دانشگاه‌ها پشتیبانی خواهیم کرد و پیگیر افزایش بودجه علمی و پژوهشی کشور خواهیم بود.

متفکرآزاد تصریح کرد: فراکسیون نقش مکمل فراکسیون‌های دیگر را دارد، به عبارتی در فراکسیون‌ها مسئله فرهنگسازی و گفتمان سازی موضوعیت دارد ولی در کمیسیون‌ها عموماً تقنین مطرح است که نشان از ظرفیت بالای فراکسیون دارد.

وی در پایان تاکید کرد: از اساتید و نخبگان دانشگاهی و دانشجویی دعوت می‌کنم تا ایده‌ها و برنامه‌های خود را برای بهتر شدن شرایط علمی و دانشگاهی کشور با ما در میان بگذارند تا گام‌های موثرتری در این راستا برداریم.

کد خبر: ۷۶٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha