۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
ضرورت استفاده از رمزارزها برای مواجه با تحریم و افزایش توان اقتصادی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

ضرورت استفاده از رمزارزها برای مواجه با تحریم و افزایش توان اقتصادی

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تصریح بر اینکه باید از ظرفیت رمز ارزها استفاده شود، عنوان کرد: یکی از ظرفیت های رمز ارزها استفاده از آن‌ها در مواجه با تحریم است.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی از شکل گیری پدیده ای به نام رمزارزها در فضای منطقه ای و جهانی گفت و بیان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم این اتفاق رخ داده است. رمزارزها بستری برای ورود سرمایه گذارها و همچنین استفاده از ظرفیت آن‌ها برای فعالیت در حوزه اقتصادی محسوب می شوند.

وی با تصریح بر اینکه فارغ از اینکه بازار سرمایه کشور چه وضعیتی دارد باید نسبت به رمزارزها توجه ویژه داشته باشیم، اظهار کرد: وضعیت نامناسب فعلی بورس سبب شده است برخی از افراد جامعه به سمت رمزارزها حرکت کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت مدیریت رمزارزها در کشور، بیان کرد: از دوره گذشته مجلس و در کمیسیون اقتصادی به موضوع ارزهای دیجیتال ورود کردیم و اعتقاد داشتیم مجموعه ای از دستگاه ها در این حوزه باید تصمیم گیری و شفاف سازی کنند. در حقیقت یا باید مسئله رمزارزها را کتمان و کنار بگذاریم و یا باید آن را مدیریت و در اختیار حاکمیت قرار دهیم.

وی با تصریح بر اینکه باید از ظرفیت رمزارزها استفاده شود، عنوان کرد: یکی از ظرفیت های رمزارزها استفاده از آن‌ها در مواجه با تحریم است و در کنار آن می توان از آن در فضای اقتصادی داخلی و بین الملل استفاده کرد. از این منظر کمیسیون اقتصادی به این حوزه ورود کرده است و جلسات متعددی با بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت صمت و همچنین وزارت نیرو به دلیل برق مصرفی، برگزار کردیم.

مرتضی بکی اسکویی با تأکید بر اینکه تولید رمزارزها باید قاعده مند شود، گفت: ضوابط و مقررات باید بر تولید رمزارزها حاکم شود تا مخاطره ای در این حوزه ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه رمزارزها در حقیقت پول های خصوصی محسوب می شوند، عنوان کرد: فلسفه شکل گیری پول های خصوصی در ادبیات اقتصادی این است که قدرت بانک های مرکزی برای خلق پول کاهش پیدا کند و این یک مسئله بسیار مهم است و درواقع با رمزارز می توان از ایجاد تورم جلوگیری کرد و از این منظر پول های خصوصی رقیب پول های دولتی به حساب می آیند.

کارشناس مسائل پولی و مالی با اشاره به اینکه رمزارزها مانند هر پدیده دیگری در اقتصاد هم فرصت ها و هم چالش هایی را ایجاد می کند، اظهار کرد: رمزارزها را می توان به یک تیغ دو لبه تعبیه کرده است و در تحلیل آن باید به جوانب مختلف توجه داشته باشیم.

وی افزود: تولید رمزارزها مانند هر کالای اقتصادی دیگر محدود است و نمی توان به صورت نا محدود آن را تولید کرد و بنابراین هرچی زمان می گذرد هزینه تولید به شدت افزایش پیدا کند.

کد خبر: ۷۶٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha