۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کمپین سفر نکنیم و خانه بمانیم/ پای قرارگاه به اجاره ویلاها کشیده شد
وضعیت مازندران زرد است؛

کمپین سفر نکنیم و خانه بمانیم/ پای قرارگاه به اجاره ویلاها کشیده شد

ساری - کمپین سفر نکنیم و درخانه بمانیم و ممنوعیت اجاره ویلاها و خانه مسافر از جدیدترین مصوبات قرارگاه زیستی مقابله با کرونا در مازندران به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار بازار، ابتلای بیش از ۶۰ نفر از اهالی مازندران به مهمان ناخوانده کرونا، وضعیت این استان را زرد کرده است، از این‌رو متولیان امر برای پیشگیری از شیوع و گسترش کرونا ویروس و حفظ سلامت مردم، مصوبات جدیدی را تصویب کردند.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران شامگاه دوشنبه در حاشیه جلسه قرارگاه زیستی استان با بیان اینکه متاسفانه عده ای از تعطیلی کنونی به عنوان فرصتی برای سفر به استان استفاده می کنند از هموطنان خواست تا برای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از گسترش این بیماری، از سفرکردن به استان پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه به این منظور کمپین سفر نمی کنم و من هم در خانه می مانم در استان تشکیل شده است از هم استانی ها خواست تا به این پویش مردمی بپیوندند تا بتوانیم با کمک هم این ویروس را کنترل و مهار کنیم.

وی همچنین ضدعفونی کردن شهرها و امکان مختلف، پرهیز از برپایی مراسم ها و تجمعات، تب سنجی در محورهای ورودی و نظارت بر کار مراکز عرضه فروش اقلام بهداشتی وداروخانه ها را ضروری دانست.

اجاره ویلاها و خانه ها ممنوع شد

در عین حال سید یونس حسینی دادستان مازندران نیز با بیان اینکه اجاره ویلا، سوئیت و خانه مسافر طبق مصوبه شورای تاکین و ستاد پیشگیری از کرونا در استان تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است، خواستار رعایت و تمکین افراد به این مصوبه شد و گفت: افرادی که اقدام به اجاره ویلا و منازل شخصی کنند، ویلاهای آنان پلمپ می شود.

وی همچنین از همسایگان واحدهای اقامتی و ویلاها خواست تا نظارت داشته باشند و موادر تخلف و اجاره ویلاها را گزارش دهند، همچنین فعالیت تالارها و واحدهای عمومی پذیرایی در استان تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

به گزارش بازار، شیوع کرونا علاوه بر تعطیلی بازارهای هفتگی، ملاقات عمومی مدیران را لغو کرد و مقرر شد مدیران ارتباط تصویری و غیرحضوری برای رسیدگی به مشکلات مردمی داشته باشند. همچنین طبق اعلام اتاق اصناف، فعالیت بازار و اصناف بابل محدود به ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر شد و در ساعات عصر و شب بازار بابل جز نانوایی ها و مراکز تامین ارزاق عمومی بسته است.

در حال حاضر طبق اعلام علوم پزشکی مازندران ابتلای ۶۰ نفر از مازندرانی ها به کرونا ویروس تایید شده است و هشت نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

کد خبر: ۷٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha