۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
«آمازون» اولین سرویس نقص یاب مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرد

«آمازون» اولین سرویس نقص یاب مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرد

کمپانی آمازون اولین سرویس نقص یاب ابری را معرفی کرد؛ این سرویس از هوش مصنوعی بهره می برد و قادر است نواقص ناشی از خطاهای انسانی را در محصولات شناسایی کند.

به گزارش بازار به نقل از سایت رسمی «Amazon .com »، اولین سرویس عمومی نقص یاب خود را معرفی کرد؛ این سرویس ابری «Lookout for Vision» نام دارد و با استفاده از بینایی رایانه‌ای، تصاویر را تحلیل کرده و مشکلات فنی  در محصولات تولیدی را شناسایی می کند.
این سرویس  نقص یاب که تمامی مشکلات و ناهنجاری های محصولات و پردازش کالاهای تولیدی را تجزیه و تحلیل می نماید، از طریق کنسول AWS و شرکای پشتیبانی در وب سرویس های آمازون در دسترس قرار دارد. اصلی ترین عملکرد این سرویس ابری، آموزش مدل های هوش مصنوعی با تعداد محدودی  از تصاویر ( ۳۰ عکس پایه) است.
اما لازمه تولید و طراحی این گونه سرویس ها در سایه خطاهای انسانی رنگ بوی بیشتری می گیرد؛ خطای انسانی کاملا اجتناب ناپذیر بوده و این مهم منجر به ایجاد خط تولید محصولات ناقص و همچنین کاهش میزان تولید می‌شود. خطای انسانی نتنها از نظر اقتصادی یک پروژه بزرگ را متحمل ضرر و زیان خواهد ساخت، بلکه می تواند نتایج مخرب سلامتی و جانی به دنبال داشته باشد.
بر اساس مطالعات ونسون بورن، در پروژه های عظیم خطاهای انسانی تا ۲۳% مسئولیت توقف یک برنامه کامل را به عهده دارند؛ و این در حالی است که مشکلات ناشی از سایر نواقص تا ۹% درصد منجر به تعطیلی یک پروژه و یا برنامه می شوند؛ یکی بارزترین مثال های خطای انسانی، تعطیلی و انهدام پروژه مدارگر اقلیمی مریخ است که ۳۲۷.۶ میلیون دلار هزینه به جای گذاشت.

Lookout for Vision با کمک هوش مصنوعی قادر است تمامی نواقص موجود در محصولات را شناسایی کند؛ از جمله این نواقص می توان به وجود ترک، فرورفتگی، رنگ های نادرست، اشکال نامنظم، مهندسی نادرست و غیره اشاره کرد؛ این سرویس می تواند هزاران تصویر را در کمترین زمان ممکن  پردازش کند و به هیچگونه تعهد اولیه یا حداقل هزینه نیز  احتیاج ندارد.

آمازون می گوید :Lookout for Vision  پس از تحلیل داده‌ها، از طریق داشبورد سرویس یا  API تصاویری که با عکس‌های پایه تفاوت دارند را گزارش می‌کند؛ هوش مصنوعی این سرویس به اندازه‌ای بالا و قابل استناد است که دقتش در تصاویر مختلف با زوایای مختلف دوربین، حالت نور، نحوه قرارگیری کالا و همچنین تغییر شرایط نورپردازی در محیط کار تغییر نخواهد کرد؛ Lookout for Vision به طور خودکار مدل اساسی را آموزش می دهد تا خدمات به طور مداوم بهبود یابد.

آمازون به این موضوع اشاره کرده که این سرویس کاربردهای مختلفی از تاپینگ پیتزا گرفته تا کالیبره کردن دقیق قطعات یک هواپیما دارد. این کمپانی سرویس جدیدش را در اختیار تمام مشتریانش با ابعاد مختلف قرار می‌دهد و تمام صنایع می‌توانند از آن استفاده کنند و افزایش هزینه‌های ناشی از خطاهای انسانی را کاهش دهند.

مشتریانی که از Lookout for Vision استفاده می کنند شامل GE Healthcare، Basler و Dafgards مستقر در سوئد هستند. (Lookout for Vision پس از رونمایی در کنفرانس مجازی آمازون از ابتدای دسامبر سال ۲۰۲۰ با پیش نمایش مشتریان آغاز شد.)؛ شرکت تولید مواد غذایی سوئدی «Dafgards» هم از این سرویس برای بررسی خودکار تاپینگ صحیح در پیتزاها و همبرگرها استفاده می‌کند.

شرکت آمازون امیدوار است با استفاده از سرویس ارائه شده، بیش از ۷۰% درصد از خطاهای انسانی در کمترین زمان ممکن شناسایی گردند تا از هرگونه آسیب احتمالی جانی و مالی پیشگیری شود.

کد خبر: ۷۶٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha