۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
پرداخت چهار میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به پرورش دهندگان ماهی در نهاوند
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند در گفتگو با بازار خبر داد:

پرداخت چهار میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به پرورش دهندگان ماهی در نهاوند

همدان- حاج باباعلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: سال گذشته چهار میلیارد تومان به عنوان کمک و تسهیلات بلاعوض از طریق صندوق جبران خسارت دولت به فعالان بخش پرورش ماهی پرداخت شد.

کریم حاج باباعلی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا بر مصرف سرانه ماهی اثر گذاشته است، عنوان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا میزان مصرف ماهی با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند بابیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب شد تا هتل ها و رستوران ها تعطیل یا کمتر از حد مجاز فعالیت داشته باشند و مردم هم کمتر میهمانی برگزار کنند، گفت: این وضعیت سبب شد بازار فروش ماهی با رکود روبرو باشد و مصرف ماهی به کمترین حد خود برسد.

وی در پاسخ به اینکه وضعیت جبران خسارت های سیل سال ۹۸ بر استخرهای پرورش ماهی به کجا رسیده است، بیان کرد: سال گذشته میزان چهار میلیارد تومان به عنوان کمک و تسهیلات بلاعوض از طریق صندوق جبران خسارت دولت به فعالان بخش پرورش ماهی پرداخت شد.

حاج باباعلی با بیان اینکه استخرهای پرورش ماهی معمولاً در حاشیه رودخانه ها بنا می شوند و همیشه در معرض خسارت هستند، یادآوری کرد: طغیان رودخانه ها و خسارات ناشی از آن، همانند سیل سال ۹۸ که جزء آمار صد ساله نبود و به طور ناگهانی اتفاق افتاد، خطراتی هستند که همواره  استخرهای ماهی با آن مواجه اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در این خصوص افزود: تنها اقدامی که از سیل سال ۹۸ به بعد برای جلوگیری از خسارات ناشی از سیل، توان اجرایی شدن داشت این بود که مقداری به حریم رودخانه اضافه شود بدین ترتیب در این مسیر اقداماتی به عمل آمد.

وی عنوان کرد: در طول این مدت تقاضایی مبنی بر ایجاد استخر ماهی نداشتیم و شرایط انجام این کار نیز سخت شده است.

حاج باباعلی یادآور شد: در رابطه با فعالیت در واحدهای پرورش ماهی نیز امکان جابجایی ۶۵ واحد فعال از ۹۰ واحد وجود نداشت و ظرفیت واحدهای مذکور، گنجایش بیشتر از این برای پرورش ماهی را ندارند بدین ترتیب، میزان تولید ماهی در استان نیز افزایشی نیست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به گرانی نهاده ها و داروهای دامی و هم چنین گرانی خدمات مربوط به تولید و فروش ماهی و کاهش قیمت فروش ماهی عنوان کرد: این موارد از جمله مشکلاتی است که این روزها پیش روی تولید کنندگان عرصه شیلات است به طور مثال یک کیلوگرم ماهی در حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد که این رقم، عایدی و سودی برای پرورش دهندگان ماهی ندارد.

کد خبر: ۷۶٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha