۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
ثروتمندان برای جامعه ثروت آفرینی کنند/ صنایع و معادن سهم خود از توسعه زیرساختی را پرداخت کنند
وزیر صمت:

ثروتمندان برای جامعه ثروت آفرینی کنند/ صنایع و معادن سهم خود از توسعه زیرساختی را پرداخت کنند

قزوین- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما از مردمی هستیم که ثروت را برای تمکن مردم می خواهیم و امروز ثروتمندان ما باید خود را موظف به ثروت آفرینی برای مردم بدانند.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم حسینی امشب در جلسه نشست فعالان اقتصادی و صنعتی استان قزوین که با حضور جمعی از فعالین صنعتی و تولیدی استان در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت:اقتصاد خانوار و اقتصاد روستا میتواند از مسیر اقتصاد مردمی با تربیت نسل نو در مناطق مختلف و با مشارکت سرمایه گذاران و صنعتگران تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدیران ارشد استان در کنار یکدیگر قرار گیرند و برای رفع بیکاری و مشکلات اقتصادی استان تلاش کنند قطعا نتیجه حاصل می شود، چرا که سبک زندگی ما در ایران از گذشته بر پایه همراهی و مشارکت عمومی پایه گذاری شده است.

وی بیان کرد: زمانی آبادی و آبادانی این کشور با وقف های بزرگ امکان پذیر شد و توانمندان اقتصادی که همان تجار و بازاریان زمان بودند با احساس مسئولیت و حضور در این میدان برای آبادانی کشور تلاش کردند و امروز نیز زمان آن است که بازرگانان، تجار و صنعتگران در مسیر اشتغالزایی و رفع مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: معدنی که تبدیل به گودال می شود باید به توسعه یافتگی، توانمندی و ثروتمند شدن مردم منتهی شود.

رزم حسینی افزود: مردم مناطقی که معادن و صنایع در آن فعالیت میکنند باید اشتغال داشته باشند، اشتغالی که به توانمندی مردم منتهی شود و توسعه یافتگی باید ره آورد صنایع و معادن در جای جای کشور برای مردم باشد.

وی گفت: امروز کارآفرین ما یک مجاهد اقتصادی است و باید این فرهنگ در جامعه جا بیفتد در حالی که سالهاست کارآفرین و ثروتمند شریف ما که با فعالیت در عرصه صنعت و کارآفرینی ثروت کسب کرده است توهین شده و نگاه زالوخویی به این افراد شده است که به فراری شدن این افراد از کشور منتهی گشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: نسل جوان ما بداند، انقلاب اسلامی متولد شد تا ملتی را متمکن و متدین کند، و شرایط زندگی عزت مندانه را برای مردم ایجاد کند، مخصوصا در ایرانی که سرمایه مادی و سرمایه اجتماعی دارد.

رزم حسینی تصریح کرد: سرمایه اجتماعی ما یعنی این که در نسل نخست انقلاب صدها داوطلب برای دفاع از سرزمین در مرزها حضور پیدا میکنند و ۸ سال می ایستند تا به پیروزی منتهی شود.

وی تاکید کرد: امروز ثروتمندان ما باید برای جامعه ثروت آفرینی کنند و از این رو این تعداد بیکاری در استان قزوین با وجود سرمایه گذاران و صنعتگران برجسته به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر صنعتگران ما به عنوان خیرین توسعه وارد میدان شوند، بدون هیچ دستور و بدون هیچ تحمیلی به آبادی روستاها و حاشیه محل فعالیت خود بپردازند بسیاری از مشکلات کشور رفع می شود.

رزم حسینی ادامه داد: برنامه دوم وزارت سمت مردمی کردن اقتصاد مقاومتی است و بر همین اساس نیازمند همراهی صنعتگران و تولی کنندگان داخلی هستیم.

کد خبر: ۷۶٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha