۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
پروژه های صنعتی تاکستان و بوئین زهرا در قزوین به بهره برداری رسید
با حضور وزیر صمت

پروژه های صنعتی تاکستان و بوئین زهرا در قزوین به بهره برداری رسید

قزوین- با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت چندین پروژه صنعتی و تولیدی در شهرستان بوئین زهرا و تاکستان قزوین به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر شنبه در حاشیه سفر یکروزه خود به استان قزوین از چند واحد تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی واقع در شهرستان بوئین زهرا و تاکستان قزوین بازدید کرد.

وزیر صمت در این بازدید پای صحبت های فعالین این صنایع نشست و از چندین پروژه صنعتی و تولیدی این شهرستان بهره برداری کرد.

شهرستان تاکستان و بوئین زهرا در قزوین دو شهرستان از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در استان قزوین هستند که با وجود همه مشکلات مناطق محروم امروز با سرمایه گذاری و مشارکت صنعتگران توانسته در برخی از صنایع به قطب های تولیدی و صنعتی تبدیل شود.

تولید کاغذ تیشو از خمیر کاغذ در قزوین آغاز شد
رزم حسینی در ادامه سفر خود به استان قزوین کلنگ ساخت کارخانه تولید انواع کاغذ تیشو از خمیر کاغذ بکر در گروه صنعتی سورنا سلولز تاکستان را به زمین زد.

این واحد صنعتی که در فاز نخست با اعتباری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان اجرایی می شود برای بیش از ۱۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم به همراه خواهد داشت و یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم با این واحد تولیدی در ارتباط خواهند بود.

کارخانه تولید انواع کاغذ تیشو از خمیر کاغذ بکر در زمینی به مساحت ۲۵۰ هزار متر مربع و زیربنای ۱۰۰ هزار متر مربع اجرایی می شود که در نهایت به تولید انواع دستمال کاغذی، پوشک کامل نوزاد، دستمال های توالت و حوله ای منتهی می گردد و تولیدات این واحد صنعتی میتواند بخشی از نیاز موجود در این حوزه را رفع کند.

واحد تولیدی آرین فولاد شهرستان بویین زهرا با حضور وزیر صمت به بهره برداری رسید
در ادامه بازدید وزیر صمت از واحدهای تولیدی این شهرستان،  واحد تولیدی آرین فولاد با حضورجمعی از مسئولین افتتاح شد.

این واحد فولاد که با اعتباری ۱۵ میلیارد تومانی تاسیس و برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است میتواند در تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان قزوین اثر بخش باشد.

این واحد تولیدی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع با زیربای ۱۰ هزار متر مربع امسال راه اندازی شده است و ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ هزار تن شمش فولاد برای این واحد ذکر شده است.

واحد تولید اکسیژن صنعتی در قزوین به بهره برداری رسید
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر یک روزه خود به استان قزوین از یک واحد تولید اکسیژن صنعتی و نیتروژن به بهره برداری رسید.

این واحد تولیدی در مساحت ۱۸۰ هزار متر مربع مساحت و ۵۶ هزار متر مربع زیربنا احداث شده است با سرمایه گذاری ۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شده و برای بیش از ۱۴ نفر اشتغالزایی مستقیم به همراه داشته است.

این واحد تولیدی با ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن اکسیژن مایع نیاز داخلی کشور در بخش های بیمارستانی و صنعتی را تامین میکند.و مشکل کمبود اکسیژن مایع در استان قزوین و استان های همجوار را مرتفع گرداند.

صنایع فولاد ایران همزمان با سند چشم انداز ۱۴۰۴ درحال حرکت است
علیرضا رزم حسینی در بازدید و افتتاح از پروژه های صنعتی استان قزوین در دو شهرستان بوئین زهرا و تاکستان خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین بخش های صنعتی در سراسر دنیا صنایع فولاد است که خوشبختانه استان قزوین و کشور ایران در حوزه صنایع فولاد عملکرد خوبی از خود ارائه کرده است.

وی بیان کرد: با پیشرفت هایی که در چند سال گذشته در این صنعت در کشور به وقوع پیوسته به نظر می رسد صنایع فولاد کشور همزمان با سند چشم انداز ۱۴۰۴ در حال حرکت است و توانستیم تکنولوژی های مناسبی برای این حوزه در کشور با تکیه بر توانمندی های داخلی ایجاد کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور ایران در حوزه صادرات از صنایع فولاد و تولیدات این بخش جایگاه خوبی را در بین کشورهای منطقه به دست آورده است و تولیدات فولادی در سراسر کشور افزایش مطلوبی داشته است.

رزم حسینی با اشاره به برخی از پیشرفت های حاصل شده در صنایع فولاد کشور گفت: خوشحالیم که مسیر درستی در پیش گرفته شده است و قطعا با ادامه این روند میتوان انتظار روزهای روشنی را در حوزه صنایع فولاد در کشور داشت.

صنایع در شهرستان های محروم درحال شکوفایی هستند
اگرچه دروی از مرکز، کمبود برخی از زیرساخت ها و عدم دسترسی به امکانات مورد نیاز فعالیت اقتصادی را در مناطق کمتر توسعه یافته و شهرستان ها دشوار کرده است اما قطعا حضور سرمایه گذاران در این مناطق با همراهی مسئولین و مدیران همراه بوده است و توانسته رونق اقتصادی، اشتغالزایی و برکات فراوانی را برای این مناطق به همراه داشته باشد.

شهرستان های بوئین زهرا و تاکستان قزوین نیز با وجود همه محدودیت های موجود امروز به قطب های صنعتی تبدیل شده و با توانمندی های برجسته و حضور قدرتمند صنایع ویژه توانسته ویژگی ها و ظرفیت های خود را به بروز و ظهور برساند.

کد خبر: ۷۶٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha