۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
 ۹ هزار و۵۰۰ هکتار از باغات گیلان به آبیاری نوین تجهیز شد
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان:

۹ هزار و۵۰۰ هکتار از باغات گیلان به آبیاری نوین تجهیز شد

رشت- مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات و اراضی به سیستم نوین آبیاری مجهر شده است.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، محمد شاه نظری با اشاره به اینکه  در هفت سال و نیم گذشته ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات و اراضی کشاورزی استان گیلان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده ادامه داد: پیش از این ۱۰ هزار هکتار ازباغات و اراضی کشاورزی استان گیلان به سیستم های نوین آبیاری مجهز بودند که این رقم اکنون به بیش از ۱۹ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه  ۲۸ درصد از مجموع باغات و اراضی کشاورزی گیلان به سیستم نوین آبیاری در دولت یازدهم و دوازدهم برخوردار شده اند افزود: در سال های اخیر با وجود مشکلات مختلف اقتصادی نظیر تورم و تحریم از آنجا که تقویت کشاورزی و حفظ امنیت غذایی جامعه از اولویت های دولت بوده، در زمینه پیشبرد طرح های آبیاری با ارائه یارانه شاهد حمایت های کم نظیری از کشاورزان بوده ایم.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود  دو هزار و ۱۳۷  هکتار از اراضی کشاورزی استان گیلان اعم از باغی و زراعی به سیستم های نوین آبیاری مجهز و دو هزار و ۴۱۶هکتار از مزارع و باغ های گیلان در حال تجهیز هستند.

وی  با بیان اینکه اجرای طرح های آبیاری نوین در دست اجرا مساحت اراضی کشاورزی تجهیز شده استان را به۲۴ هزار هکتار افزایش خواهد داد اظهار داشت: بدون شک یکی از راه های تحقق کشاورزی مدرن و ارتقای بهره وری در این بخش و همچنین قدم برداشتن به سمت اقتصاد مقاومتی، تجهیزباغات و اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری است که این مهم در دولت فعلی به بهترین شکل مورد توجه قرار گرفته و از اولویت های اساسی وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود.

شاه نظری تجهیز باغات و اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری را موجب کاهش قابل توجه مصرف آب در این بخش، پایدار شدن فعالیت های کشاورزی و رشد عملکرد وکمک به بهبود تولید محصولات دانست و اذعان داشت: با اجرایی شدن طرح بیش از ۳۵ درصد از تلفات انتقال آب کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۷۶٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha