۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
انقلاب اقتصادی در آمریکا از رهگذر کرونا؛ تسریع در استفاده از هوش مصنوعی
نشنال اینترست بررسی کرد

انقلاب اقتصادی در آمریکا از رهگذر کرونا؛ تسریع در استفاده از هوش مصنوعی

از کار از راه دور گرفته تا اتوماسیون اداری؛ امریکا با یک انقلاب گسترده اقتصادی روبرو است که می تواند همه چیز را تغییر دهد.

بازار؛ گروه بین الملل:  سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا گزارشی با قلم «میلتون عزرتی» با عنوان «به لطف ویروس کرونا یک انقلاب اقتصادی آمریکا را تغییر خواهد داد» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در طی دو قسمت ارائه می شود.

ویروس کرونا به طور حتم نحوه کار آمریکایی ها را تغییر داده است و همه چیز به روال گذشته بر نخواهد گشت. این تغییرات به دلیل قدرت بیماری همه گیر کووید ۱۹ و قرنطینه ها و روندها و فشارهای ناشی از شیوع ویروس کرونا ایجاد می شود. به همین دلیل تنظیمات گسترده ای در حال آموزش بوده و ترکیبی از مهارتهای متفاوت نیروی کار سال ۲۰۱۹ را می طلبد. مقابله با این بحران نیاز به تلاش زیادی در آموزش و بازآموزی دارد.

نقطه شروع این انقلاب در جهش ناگهانی کار در خانه است. در آخرین محاسبات، وزارت کار آمریکا ثبت کرد حدود ۴۶ درصد از آمریکایی ها اکنون از راه دور کار می کنند و این مهم تفاوت فاحشی با جمعیت نسبت کمی دارد که قبل از بحران از راه دور کار می کردند. اگرچه مدت هاست که مشاغل در مورد برنامه های کار در خانه بحث کرده اند، اما از آنجا که اینترنت به یک امر عادی تبدیل شده  این پروژه ها هرگز از صحنه خارج نشدند.

اما ویروس کرونا افراد را مجبور کرد در خانه کار کنند. بدون شک، بازگشایی اقتصاد برخی از این کارگران و کارمندان را به مغازه ها و دفاتر خود بازمی گرداند، اما اکنون که تنظیمات از راه دور خود را تثبیت کرده اند، بسیاری از آنها به ترتیب فعلی ادامه می دهند.

نظرسنجی اخیر گالوپ نشان داد که به طور کامل یک سوم افرادی که در حال حاضر از خانه کار می کنند ترجیح می دهند این کار را ادامه دهند و همچنین واضح است که آنها مقاومت کمی از جانب کارفرمایان خود خواهند داشت.

طبق این نظرسنجی فقط ۲۰ درصد از مدیران برنامه ریزی می کنند که ترتیبات قبل از همه گیری را دوباره برقرار کنند. حدود ۸۰ درصد مدیران ادعا می کنند که کار از راه دور باعث بهبود بهره وری شده است. بر این اساس ، حدود ۷۰ درصد از مدیران در حال سرمایه گذاری در ابزارهایی برای تسهیل بهتر کار در خانه هستند ، در حالی که حدود ۱۳ درصد از آنها در حال جستجوی راه هایی هستند که به طور کلی ترتیب دفتر کار متمرکز را کنار بگذارند.

تأثیرات این روند در اقتصاد مشهود خواهد بود. رستوران های شهری و انواع خرده فروشی ها قسمت عمده ای از تجارت خود را در محل کار متمرکز کرده اند اما برخی از این افراد و فروشگاه ها و رستوران هایی که به آنها سرویس دهی می کردند ، با افتتاح مجدد اقتصاد برمی گردند، اما نه به تعداد قبلی.

در همین حال، کاهش ترافیک نیاز کارمندان فروشگاه ها و رستوران هایی را که دوباره افتتاح می شوند کاهش می دهد. از آنجا که این بیماری همه گیر مسافرت های کاری را نیز محدود کرده است هتل ها نیز با چنین چالشی روبرو خواهند شد و کارکنان را بر اساس ورود مسافران تنظیم می کنند. خرده فروشی آجر و ملات، حتی در خارج از مناطق شهری ، با سفارش و تحویل آنلاین با چالش دیگری روبرو خواهد شد که همیشه تهدید بود و همه گیری آن را به یک امر عادی تبدیل کرده است.

این تعدیل میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار خواهد داد. خرده فروشی، رستوران و صنعت مهمان نوازی از مدت ها قبل کارفرمایان مهمی بوده اند. بیش از سی و دو میلیون نفر درآمد خود را در این بخشها قبل از ورود بیماری همه گیر تأمین کردند، کمی بیش از یک پنجم کل نیروی کار کشور.

این بخشها در نتیجه سختگیریهای مربوط به همه گیری متحمل خسارات زیادی شدند، در این مدت حدود ده میلیون نفر از فوریه تا آوریل اخراج شدند، یعنی تقریباً نیمی از کل شغل کشور در آن زمان.

بازگشایی جزئی تاکنون حدود شش میلیون نفر از این افراد را به کار برگردانده و هنوز چهار میلیون نفر با سطح قبل از همه گیری فاصله دارد. بازگشایی کاملتر باعث بازگشت بیشتر خواهد شد، خصوصاً از آنجا که بسیاری از آمریکایی ها مشتاق تعطیلاتی هستند که در هنگام فوریت های پزشکی به تعویق انداخته بودند. اما کار در منزل و کاهش سطح سفرهای شغلی مانع از بهبود کامل وضعیت کارکنان می شود.

باید گفت بیماری همه گیر کووید ۱۹ استفاده از رباتیک و هوش مصنوعی (AI) را تسریع می کند. معدن و ساخت و ساز آمریکا مدتهاست که به لبه برنده رباتیک قدم گذاشته است. این روند در حال حاضر تولیدات زیادی را از خارج از کشور برگردانده است.

در بخش مالی، هوش مصنوعی بسیاری از شرکت ها را قادر به بازگرداندن امکاناتی کرده است که قبلاً در هند و سایر نقاط کار کرده بودند و نیروی کار از نظر تحصیلات نسبتاً ارزان بود. اما این عملیات بازگشت هرگز نوید شغلی را نمی داد. برعکس، فن آوری های جدید، با اجازه دادن به تولید بیشتر با کارگران کمتر، موج بهره وری را ایجاد کرده است.

این همه گیری زمینه های دیگر اقتصاد، زمینه هایی که نمی توانند به دنبال اقتصاد خارج از کشور باشند، ترغیب کرده است تا از فناوری برای از بین بردن نیازهای پرسنلی نیز استفاده کند. پتانسیل ها بیشمار است. برای ایجاد احساس تغییر، باید چند مثال ذکر شود.

آمازون یک شرکت برجسته است ، اما بسیاری دیگر از خرده فروشان، از جمله زنجیره های عظیم مانند Target و Walmart، از این روش استقبال کرده اند. این درایو همچنین جهش قابل توجهی در استفاده از رباتیک را تشویق کرده است.

توزیع کننده غذای حیوانات خانگی، Chewy، به عنوان مثال یک مرکز توزیع جدید ایجاد کرده است که می تواند جریان مراکز قدیمی را فقط با یک سوم نیازهای پرسنل تأمین کند. در مثالی دیگر رستوران ها حتی قبل از همه گیری شروع به معرفی سفارش رایانه ای از پیشخوان ها و میزها به مشتریان خود کردند.

کسانی که از همه گیری بازمی گردند اکنون یک فرصت عالی برای انجام چنین کاری در مقیاس بزرگتر، با کاهش متناسب نیازهای کارکنان دارند. این لیست می تواند به طور نامحدود ادامه یابد. هیچ آماری وجود ندارد زیرا بسیاری از تغییرات هنوز آینده نگر است، اما احتمال آن غیرقابل انکار است.

کد خبر: ۷۶٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha