۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
مهندسان ایرانی حوزه فنی مهندسی خود در بازار سوریه را تقویت کنند
رئیس اتاق بازرگانی همدان:

مهندسان ایرانی حوزه فنی مهندسی خود در بازار سوریه را تقویت کنند

همدان - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان بابیان اینکه ترکیه حضور خود را در حوزه فنی مهندسی کشور عراق توسعه داده است، گفت: اگر غفلت کنیم ترکیه در آینده بازار سوریه را نیز از آن خود خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر زبردست پیش از ظهر شنبه در جمع صاحبان صنایع و کارآفرینان به بررسی مسائل مربوط به صنعت و دانشگاه پرداخت و راهکارهای گسترش تعاملی بین صنعت و دانشگاه را مورد بحث و بررسی قرارداد و افزود: حرفه مهندسی پاسداشت تعهد و تفکر افرادی است که توسعه ساز و تحول آفرین بوده‌ و با تکیه بر اندیشه و عمل خود جامعه امروز بشری را ممتاز و متمایز از گذشته ساخته‌اند.

وی افزود: یکی از اولویت‌های مهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان آموزش و تربیت نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت‌های موجود دانشگاه در راستای توسعه صنعتی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان تاکید کرد: طی تعامل صنعت و دانشگاه می‌توان به توسعه استان همدان دست یافت ضمن اینکه با توجه به فضای رقابت در کشور برای سر و سامان دادن به حوزه صنعت باید این حوزه را با آموزش دانش روز به دانشگاه‌ها و دانشجویان هماهنگ کرد.

زبردست افزود: رشته های مهندسی باید تا حد امکان با تلاش و پشتکار وابستگی خود را از دولت جدا کرده و با تکیه بر خلاقیت، خود را به منصه ظهور برسانند.

وی در راستای توسعه و صدور خدمات فنی و مهندسی نیز افزود: هم اکنون ترکیه حضور خود را در حوزه فنی مهندسی در کشور عراق توسعه داده و  اگر غفلت کنیم در آینده بازار سوریه را نیز ازآن خود خواهد ساخت.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان نیز  اظهار کرد: تربیت نیروی متخصص در حوزه های مختلف مهندسی از جمله اکتشاف و استخراج سنگ‌های قیمتی و کانی‌های معدنی، فعالیت در حوزهای مهندسی پزشکی، رباتیک، رشد و توسعه فناوری انرژی تجدیدپذیر، نانو  مواد متناسب با شرایط و نیازمنیهای منطقه و فناوری‌های مهندسی مرتبط با هوای سرد، تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات اهدافی هستند که دانشگاه به دنبال تحقق آنهاست.

احمد ختن‌لو با بیان اینکه قابلیت دانش مهندسی و دانش آموختگان مهندسی، بکارگیری اندیشه‌های خلاق و عملکردهای اثربخش است؛ تأکید کرد: باید با بحث و تبادل نظر، امیدها و انگیره‌های خود را برای فعالیت‌های آینده ترسیم کنیم.

کد خبر: ۷۶٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha