۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
فولکس واگن بعد از کرونا قدرتمندتر می‌شود
افت فروش ۱۱ درصدی غول خودروسازی دنیا

فولکس واگن بعد از کرونا قدرتمندتر می‌شود

در سال ۲۰۲۰ فروش فولکس واگن ۱۱.۸ درصد معادل ۲۲۲.۹ میلیارد یورو کاهش و میزان تحویل این خودروساز ۱۵.۲ درصد کاهش را تجربه کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: با کاهش ۵۰ درصد سود فولکس واگن در سال ۲۰۲۰ به دلیل بحران شیوع کرونا، درآمد، حاشیه سود و تحویل محصول به مشتریان توسط این خودروساز کمتر از حد انتظار آن‌ها بود.
درحال حاضر فولکس واگن از نظر فروش خودرو به عنوان دومین خودروساز بزرگ جهان شناخته می‌شود، این خودروساز با سرمایه گذاری ده‌ها میلیارد یورویی همواره در تلاش هست که به عنوان یک لیدر بازار خودروهای الکتریکی جای تسلا را بگیرد.

فرانک ویتر، رئیس امورمالی فولکس واگن روز جمعه گفت: سال گذشته، گروه خودروسازی فولکس واگن موفق شد اثرات همه گیری کرونا را در تجارت خود مهار و پایه‌های مهم استراتژیک را برای تحول ایجاد کند.
به گفته فولکس واگن، تحویل و فروش که هر دو سال ۲۰۲۰ تحت تاثیر شدید کرونا قرار گرفته بودند، امسال به طور قابل توجهی جبران خواهد شد. در سال ۲۰۲۰ فروش فولکس واگن ۱۱.۸ درصد معادل ۲۲۲.۹ میلیارد یورو کاهش یافته است. این درحالی هست که میزان تحویل ۱۵.۲ درصد کاهش را تجربه کرده است.

ویتر، گفت: نتایج مالی موجود در حال حاضر به مراتب بهتر از حد انتظار است و نشان می‌دهد که شرکت ما قادر به دست یابی به خصوص در شرایط بحرانی است. بنابراین در سال ۲۰۲۱ پر قدرت‌تر از همیشه فعالیت را ادامه خواهیم داد.

سهام فولکس واگن به ۲.۶ درصد در ۱۳ ماهه گذشته افزایش یافته است. تحلیلگران معتقد هستند اگر هربرت دیس مدیرعامل فولکس واگن بخواهد ارزش بازار را سه برابر کند و به ۲۵۰ میلیارد یورو برساند، بسیار مفید خواهد بود.

هرچند که این خودروساز به دلیل کمبود ناشی از نیمه‌هادی‌ها مجبور به تنظیم مجدد برنامه تولید خود شده است، اما به فعالیت بهتر در سال جاری بسیار امیدوار است. زیرا تمام خودروسازان بزرگ در جهان وضعیت مشابه فولکس واگن دارند.

علیرغم افت سود، فولکس واگن توصیه کرد که سود سهام خود را برای سهامداران ثابت نگه دارد تا سال ۲۰۲۰ در مقابل ۲۰۱۹، زمانی که ۴.۸۶ یورو به ازای هر سهم ترجیحی به ۴.۸۰ یورو سهم عادی پرداخت کرد. براساس این تخمین تحلیلگران، از ۳.۳۵ یورو برای هر سهم ویژه این خودروساز خبر دادند.

کد خبر: ۷۶٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha