۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
تردید مردم از وضعیت بازار، مسکن را به رکود کشانده است
کارشناس بازار مسکن:

تردید مردم از وضعیت بازار، مسکن را به رکود کشانده است

محمودی، کارشناس بازار مسکن گفت: فروشندگان به دلیل بی اطمینانی به بازار مسکن از معامله خودداری می کنند.

به گزارش بازار، حسین محمودی کارشناس بازار مسکن گفت: با انتشار خبر آزاد سازی بخشی از ارزهای بلوکه شده ایران توسط کشور کره جنوبی معامله گرانی که بازار مسکن را متاثر از بازار ارز می دانند در یک ابهامی قرار گرفتند که همین امر مسکن را به رکود کشانده است.

وی همچنین از واگذاری ۲۳ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: طبق پیش بینی وزیر راه و شهرسازی تا پایان دولت دوازدهم ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

کارشناس بازار مسکن اعمال مالیات بر خانه های لوکس را از دیگر مصوبات جدید مجلس در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و افزود: در سال آینده مالکان خانه های بالای ۱۰ میلیارد تومان موظف به پرداخت مالیات هستند.

وی از واگذاری ۲۱۴ هزار وام ودیعه مسکن تاکنون خبر داد و افزود: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعطای وام ودیعه مسکن ۹۲۰ هزار نفر مبادرت به ثبت نام کردند که ازاین تعداد ۸۰۵ هزار نفر واجد شرایط شناخته شند.

وی ادامه داد: بسیاری از ثبت نام کنندگان به دلیل بالابودن نرخ دریافت کد رهیگیری از روند کار انصراف دادند که همین انصراف و بورگراسی ها نشان از کارشکنی برخی بانک های عامل در پرداخت این وام ها بود.

این کارشناس بازار مسکن افزود: ۱۷ هزار نفر از ثبت نام کنندگان تاکنون موفق به دریافت وام مذکور نشده و مقرر گردید تا پایان سال با مراجعه به بانک ها وام را دریافت نمایند.

کد خبر: ۷۶٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha