۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
۲۵۰ هزار دز واکسن «سینوفارم» امروز وارد کشور می‌شود
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

۲۵۰ هزار دز واکسن «سینوفارم» امروز وارد کشور می‌شود

رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز ۲۵۰ هزار دز واکسن کرونای سینو فارم وارد کشور می‌شود و در آینده‌ای نزدیک محموله‌هایی را از هندوستان خواهیم داشت.

به گزارش بازار، علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: هم اکنون ۱۱ شهر قرمز در استان خوزستان داریم و همچنین در سراسر کشور ۳۲ شهر نارنجی، ۲۵۱ شهر زرد و ۱۵۴ شهر آبی داریم.

وی گفت: روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سرای سالمندان کهریزک، واکسیناسیون سالمندان را آغاز کردیم و بنا داریم افراد مقیم خانه سالمندان و همچنین افراد دارای معلولیت و جانبازان و افرادی که در آرامستان‌ها کار می‌کنند واکسینه کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: ویروس انگلیسی همه اروپا را فرا گرفته است و در کشور ما هم استان‌های خوزستان و چهار محال و بختیاری وضعیت خوبی ندارند به طوری که در اهواز و آبادان گردش ویروس و میزان بستری‌ها بالا رفته است.

رئیسی گفت: روزانه بیش از ۱۲ هزار آزمایش در استان خوزستان انجام می‌شود، همچنین مرزهای غربی کشور بسته شده است و امروز تصمیم گرفتیم تا جمعیت هلال احمر هم به کمک نیروهای بهداشت در مرزها بیاید و کنترل‌ها را افزایش دهیم و تلاش می‌کنیم تا کنترل‌های بیشتری برای مرزهای هوایی و آبی داشته باشیم.

وی افزود: امروز تاریخ ورود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دز واکسن طرح کواکس اعلام خواهد شد و امیدواریم بتوانیم تا فروردین گروه‌های پرخطر مرحله اول را واکسینه کنیم، بنا داریم آزمایشگاه‌هایی که آزمایش کرونا انجام می‌دهند و همچنین مراکز منتخب کرونا در بخش‌های سرپایی و اورژانس بیمارستان‌ها را هم واکسینه کنیم. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:‌ میزان رعایت شیوه نامه‌ها را باید افزایش دهیم و مردم این چند هفته باقی مانده تا عید را بیشتر رعایت کنند تا بتوانیم نوروز آرامی را سپری و از انتشار بیشتر ویروس انگلیسی جلوگیری کنیم.

کد خبر: ۷۶٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha