۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
 اعداد و ارقام اقتصادی در هفته نخست اسفند ماه ۹۹
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته نخست اسفند ماه ۹۹

ارزش تجارت کالایی کشورهای گروه ۲۰ در سال گذشته میلادی، رکوردشکنی بدهی بخش دولتی انگلیس، جهش قیمت جهانی مس و تولید فولاد چین در ماه ژانویه جزو مهم‌ترین آمارهای تجاری و اقتصادی منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۱.۵ تا ۲ تریلیون دلار
سازمان ملل متحد: بر اساس مطالعات کارگروه پاسخگویی، شفافیت و درستکاری مالی (FACTI) وابسته به سازمان ملل متحد، رشوه‌خواری سالانه بین ۱.۵ تا ۲ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی هزینه تحمیل می‌کند.

۹۰.۲ میلیون تن و ۶.۸ درصد
ورلد استیل: فولادسازان چینی در ماه ژانویه امسال ۹۰.۲ میلیون تن فولاد خام تولید کرده‌اند که این رقم در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۶.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۳.۲ تریلیون دلار
کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) : ارزش بازار فناوری‌های پیشرو در سال ۲۰۲۵ به ۳.۲ تریلیون دلار خواهد رسید.

۱۸.۴ میلیارد دلار
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): شرکت بیوتکنولوژی مدرنا پیش‌بینی می‌کند در سال جاری میلادی از محل فروش واکسن کووید-۱۹ حدود ۱۸.۴ میلیارد دلار درآمد کسب کند.

۸.۸ میلیارد دلار و ۳۴ درصد
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): شرکت خدمات مالی و بانکداری HSBC که بزرگترین بانک اروپا از لحاظ ارزش دارایی‌ها به شمار می‌رود، در سال ۲۰۲۰ حدود ۸.۸ میلیارد دلار سود ناخالص (قبل از کسر مالیات) کسب کرده است که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۳۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

۱۲.۶ درصد
اداره آمار وزارت کار آمریکا: نرخ بیکاری افراد معلول در آمریکا طی سال گذشته میلادی ۱۲.۶ درصد برآورد شده است.

۹۰۰۰ دلار
فایننشال تایمز: در معاملات روز دوشنبه ۲۲ فوریه (چهارم اسفندماه) بورس فلزات لندن قیمت هر تن مس تحت تأثیر کاهش عرضه جهانی این فلز اساسی و همچنین بهبود چشم‌انداز اقتصادی جهان از مرز ۹۰۰۰ دلار فراتر رفت.

۴.۷ میلیارد دلار
بلومبرگ: منابع نزدیک به «ناصف ساویرس» می‌گویند که این سرمایه‌دار مصری قصد دارد ۴.۷ میلیارد دلار برای خرید شرکت خدمات هوانوردی Signature Aviation پرداخت کند.

۴۶۷.۷ میلیارد دلار
بلومبرگ: بانک‌های مرکزی در اقتصادهای نوظهور آسیایی در سال گذشته میلادی مجموعاً ۴۶۷.۷ میلیارد دلار به ذخایر ارزی خود اضافه کردند.

۷.۴ میلیارد یورو
بلومبرگ: شرکت هلدینگ اینترنشنال ایرلاینز (IAG) سهامدار عمده شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز، در سال مالی ۲۰۲۰ بالغ بر ۷.۴ میلیارد یورو (حدود ۹ میلیارد دلار) زیان عملیاتی شناسایی کرده است.

۳۷۰۸ میلیارد دلار
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): ارزش تجارت کالایی کشورهای عضو گروه ۲۰ در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ با ۳.۴ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن به ۳۷۰۸ میلیارد دلار رسیده است.

۸۲ هزار دستگاه خودرو
سی‌ان‌ان: شرکت کره‌ای هیوندای موتورز قصد دارد ۸۲ هزار دستگاه خودرو برقی به فروش رفته خود را به دلیل نقص فنی در باتری آنها فراخوان کند.

۲۱۱۴ میلیارد پوند و ۹۷.۹ درصد
دفتر ملی آمار انگلیس (ONS): ارزش بدهی‌های بخش دولتی انگلیس به‌استثنای بانک‌های دولتی، در پایان ماه ژانویه امسال به بیش از ۲۱۱۴ میلیارد پوند رسیده است که این رقم معادل ۹۷.۹ درصد تولید ناخالص داخلی انگلیس است و در تاریخ این کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

کد خبر: ۷۶٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha