۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
تلاش مجلس برای حمایت مالیاتی از اقشار ضعیف در بودجه/ به دنبال گرانی کالا و خدمات در ۱۴۰۰ نیستیم
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

تلاش مجلس برای حمایت مالیاتی از اقشار ضعیف در بودجه/ به دنبال گرانی کالا و خدمات در ۱۴۰۰ نیستیم

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما در بودجه سالیانه دریافت مالیات را از افراد پر درآمد اخذ نکنیم گرانی بیشتری به مردم تحمیل می کنیم، در حال حاضر هم ما به دنبال آن نیستیم که از اقشار ضعیف جامعه در بودجه مالیات دریافت کنیم.

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در واکنش به اظهاراتی مبنی بر اینکه مجلس در لایحه بودجه مسبب گرانی کالاها خواهد بود، گفت: بالاخره برخی از افراد درباره اقدامات مجلس تعبیر و تفسیر می کنند و نمی توان جلوی این کار را گرفت و هر کسی می تواند تعبیر و تفسیر خود را از مصوبات مجلس داشته باشد.

وی افزود: اما واقعیت این است که مجلس به غیر از اینکه مالیات ها را به عنوان یک درامد پایدار برای تامین بودجه افزایش دهد، راهی دیگری ندارد.

طغیانی ادامه داد: ثروتمندان در حال حاضر به نسبت دیگر افراد جامعه کمتر مالیات پرداخت می کنند که در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ مصوباتی برای دریافت مالیات از این افراد به تصویب رسیده است که امیدواریم این موضوع به صورت دائمی شود و صرفا در لایحه بودجه سال آینده نماند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: هدف از اخذ مالیات بر مجموعه درآمد و مالیات بر عایدی سرمایه، اخذ مالیات از افراد مرفه جامعه است و اتفاقا نوع سرمایه گذاری های غیر مولد و مصارف و دارایی های آنها به گونه ای است که ما باید حتما این کار را انجام دهیم و اگر این کار را انجام ندهیم بعدا این مشکلات به شکل کسری بودجه، کل افراد جامعه را دچار مشکل می کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مجلس به دنبال حمایت معیشتی از مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه است و ما به هیچ وجه به دنبال گرانی ها کالاها و خدمات در سال آینده نیستیم.

طغیانی تاکید کرد: اگر ما این کار - دریافت مالیات - از افراد پر درآمد را انجام ندهیم گرانی بیشتری به مردم تحمیل می کنیم و در حال حاضر هم ما به دنبال آن نیستیم که از اقشار ضعیف جامعه مالیات دریافت کنیم.

وی گفت: مالیات از خانه های لوکس، ماشین های گران قیمت و ائنفلوئنسرها همگی نشان دهنده آن است که مجلس به دنبال افزایش مالیات از اقشار پردرآمد جامعه است و به هیچ وجه این مسائل شامل مردم عادی جامعه نمی شود.

کد خبر: ۷۶٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha