۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
تعمیرات اساسی واحد ۴ نیروگاه برق شهید مفتح پایان یافت٫ بومی سازی قطعات توسط سازندگان داخلی
معاون نگهداری و تعمیرات نیروگاه برق شهید مفتح:

تعمیرات اساسی واحد ۴ نیروگاه برق شهید مفتح پایان یافت٫ بومی سازی قطعات توسط سازندگان داخلی

همدان - حسینی، معاون نگهداری و تعمیرات نیروگاه برق شهید مفتح از پایان تعمیرات اساسی واحد ۴ این نیروگاه خبر داد و گفت: بومی سازی قطعات نیروگاهی توسط سازندگان داخلی صورت گرفت.

سید موسی حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان کرد: واحد شماره ۴ نیروگاه برق شهید مفتح پس  از ٩٠ روز تعمیرات مداوم به شبکه سراسری متصل شد.

وی گفت: در راستای سیاست های شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی عملیات تعمیرات اساسی واحد شماره چهار نیروگاه شهید مفتح برای آمادگی تولید حداکثری و پایدار در پیک مصرف تابستان سال ۱۴۰۰ با موفقیت به پایان رسید.

معاون نگهداری و تعمیرات نیروگاه برق شهید مفتح ضمن اعلام این خبر گفت: چهارمین عملیات تعمیرات اساسی واحد شماره چهار نیروگاه شهید مفتح پس از ۴۵ هزار ساعت کارکرد توربین از زمان نصب اولیه تا کنون با موفقیت به پایان رسید.

حسینی اظهار کرد: در این دوره از تعمیرات به منظور افزایش راندمان توربین و جلوگیری از هدر رفت بخار سیل های توربین قبل از خروج واحد با داده برداری از شرایط  بهره برداری و آنالیز داده های تمامی سیل های بلیدرینگ ها و رتورتوربین HIP و همچنین سیل های رتور LP در حین تعمیرات تعویض و توربین ها بالانس کارگاهی شدند.

حسینی افزود: با انجام تست های NDT  بر روی توربین مشاهده شد ریشه یکی از پره های توربین LP دارای ترک است که نسبت به تعویض آن اقدام شد.

نیروگاه های بخار با تولید انرژی پایدار مطمئن ترین نوع نیروگاه در سبد تولید انرژی الکتریکی است که حداقل وابستگی به قطعات یدکی و پایین ترین هزینه های تعمیراتی را دارند

دبیر کمیته تحقیقات و ساخت داخل در ادامه بیان کرد: نیروگاه های بخار با تولید انرژی پایدار مطمئن ترین نوع نیروگاه در سبد تولید انرژی الکتریکی است که حداقل وابستگی به قطعات یدکی و پایین ترین هزینه های تعمیراتی را دارند.

وی با بیان اینکه تحریم ها برای ما تبدیل به فرصت شده است، افزود: بخش عمده ای از قطعات یدکی مورد نیاز تجهیزات نیروگاهی بومی سازی شده و این قطعات از شرکت های سازنده داخلی تأمین می شود.

معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح نیز گفت: واحد شماره ۴ نیروگاه پس از شانزدهمین دوره تعمیرات اساسی در واحدها و با همت و تلاش کارکنان نیروگاه و مشارکت پیمانکاران داخلی در زمان مقرر به شبکه سراسری متصل شد.

پژمان اختری انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی را در اوج شیوع بیماری کرونا و محدودیت های ناشی از تحریمهای ظالمانه علیه کشور اقدامی جهادی برشمرد که نشان از تعهد و تخصص پرسنل نیروگاه دارد.

معاون تولید نیروگاه زمان اجرای فصل دوم تعمیرات سال جاری واحدها را از اواسط اسفند تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کرد و افزود: تعمیرات دوره ای سایر واحدهای این مجموعه با هدف رفع نواقص موجود انجام خواهد گرفت تا هر چهار واحد نیروگاه با حداکثر توان وارد پیک مصرف تابستان شود.

اختری یادآور شد: نیروگاه شهید مفتح شامل چهار واحد بخار ۲۵۰ مگاواتی جمعا به ظرفیت هزار مگاوات است که دو درصد از نیاز شبکه برق کشور و کل استان همدان را تأمین می کند و بالاترین تبادل برق در کریدور شمال جنوب در پست بلافصل این نیروگاه کنترل می شود.

کد خبر: ۷۵٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha