۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
جشنواره فروش ویژه نوروزی در راستای حمایت از تولید داخلی
رئیس اتاق اصناف کردستان عنوان کرد

جشنواره فروش ویژه نوروزی در راستای حمایت از تولید داخلی

عزت پور، رئیس اتاق اصناف مرکز استان کردستان با اشاره به برگزاری جشنواره فروش ویژه نوروزی گفت: سالهای گذشته در ایام پایانی سال نمایشگاه های فروش بهاره دایر بود و در حال حاضر به دلیل بیماری کرونا در کشور شرایط برگزاری نمایشگاه نیست و جشنواره فروش ویژه نوروزی با عنوان نمایشگاهی به وسعت ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، فرهاد عزت پور رئیس اتاق اصناف مرکز استان کردستان افزود: این طرح که با تصمیم اتاق اصناف ایران و همراهی وزارت صمت اجرایی می شود، واحدهای صنفی دارای پروانه کسب که تمایل به همکاری دارند می توانند به اتحادیه مربوطه مراجعه کنند و کالای خود را با سود کمتر به فروش برسانند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح در راستای حمایت از تولیدات ایرانی و اشتغال واحدهای تولیدی است، اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته تا کنون اصناف بسیار متضرر شدند و میزان فروش و درآمدشان به حداقل رسید و تعداد کثیری از کسبه ورشکست و تعطیل شدند و تصمیم بر اجرای این طرح برای حمایت از واحدهای تولیدی و کسبه لازم بود.

عزت پور تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه معایبی نیز داشت به عنوان نمونه مشتری در دوره برپایی نمایشگاه های مذکور اگر از کالای خریداری شده رضایت نداشت، نمی دانست برای تعویض کالا به کجا باید مراجعه کند اما با اجرای این طرح قطعا مصرف کنندگان رضایت بیشتری خواهند داشت، چرا که هر زمان بخواهند می توانند برای تعویض کالا به واحدصنفی مراجعه کنند و همچنین تجمع و ازدحامی که در برگزاری نمایشگاه ها ایجاد می شد برای سلامت مردم مناسب نبود.

وی افزود: جشنواره فروش ویژه نوروزی با عنوان نمایشگاهی به وسعت ایران به زودی در استان کردستان اجرایی می شود و فراخوان ثبت نام از واحدهای صنفی به اتحادیه ها ارسال شده است.

عزت پور تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح هم حمایت از تولیدکننده داخلی و هم حمایت از مصرف کننده است که کالای با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنند.

وی بیان داشت: این جشنواره تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ برگزار می شود و رعایت پروتکل های بهداشتی در اولویت اجرای این طرح است و پوسترهای ویژه جشنواره برای واحدهای منتخب از سوی اتحادیه مربوطه نصب خواهد شد.

کد خبر: ۷۵٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha