۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
دشت قزوین از شرایط بحرانی خارج شده است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

دشت قزوین از شرایط بحرانی خارج شده است

قزوین-مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: با اجرای طرح های تعادل بخشی، بستن چاههای غیر مجاز و مدیریت مصرف دشت قزوین از شرایط بحرانی خارج شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای استان قزوین، ید الله ملکی اظهارداشت: با بحرانی شدن شرایط دشت قزوین و افت شدید آبهای زیرزمینی اقدامات شاخصی را در طرح های تعادل بخشی در دستور کار قرار دادیم تا وضعیت کنترل شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآورشد: انسداد چاههای غیر مجاز، ممانعت از برداشت مازاد از چاه های مجاز، نصب کنتورهای هوشمند و تغذیه آبخوان در دستور کار قرار گرفت.

ملکی اضافه کرد: در شرایطی که افت آبهای زیرزمینی در سالهای گذشته به دو متر هم رسیده بود و نگران دشت قزوین و بی آبی بودیم امروز با اقدامات انجام شده که با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و همکاری مردم صورت گرفت شاهد به صفر رسیدن افت آبهای زیرزمینی هستیم و می توانیم اعلام کنیم که دشت قزوین از شرایط بحرانی خارج شده است البته باید صرفه جویی و مدیریت مصرف ادامه یابد.

وی گفت: نصب کنتورهای هوشمند توانسته مدیریت منطقی آب را محقق کند و برخی کشاورزان به این روش عادت ندارند و گاهی اعتراض می کنند که باید با فرهنگ سازی این هماهنگی بیشتر شود.

لایروبی رودخانه ها بی سابقه بوده است
ملکی اضافه کرد: میزان لایروبی رودخانه های استان در یک دو سال اخیر معادل ۳۰ سال گذشته بوده و در این کار همراهی فرمانداران قابل تقدیر است.

وی گفت: افزایش اعتبارات عمرانی از ۵۰ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان از اقدامات ارزشمندی است که با پیگیری مستمر ممکن شده و امیدواریم این اعتبارات را در سال آینده به ۵۰۰ میلیارد تومان برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآور شد: انتقال ۳۳۰ میلیون مترمکعب از آب سد طالقان، تسریع در تامین آب شرب آبیک و تکمیل سد نهب و بالاخانلو از دیگر اولویت های ما در سال جاری است.

کد خبر: ۷۵٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha