۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
«پست» باید خود را با تحول دیجیتال هماهنگ کند
وزیر ارتباطات:

«پست» باید خود را با تحول دیجیتال هماهنگ کند

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز هوشمند سازی پست خواستار هماهنگی بیشتر شرکت ملی پست با تحول دیجیتال شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم آغاز بکار مرکز پردازش هوشمند مرسولات شرکت پست (خلیج فارس)، با اشاره به اینکه کرونا تحول دیجیتال را سرعت بخشید، گفت: پست هم به عنوان یکی از زیرساخت های تحول دیجیتال باید در این مسیر حرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه شیوه های سنتی دیگر پاسخگو نیست، تصریح کرد: به دلیل عقب ماندن پست از تحول دیجیتال فشار بسیاری در ایام کرونا به پرسنل و کارمندان این شرکت وارد شد اما با تلاشی از جنس ایثارگری و گذشت نگذاشتند زندگی مردم تعطیل شود.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه تحول دیجیتال اساس توسعه اقتصادی در کشور است، گفت: شرکت پست چاره ای به جز اجرای برنامه تحول دیجیتال ندارد و باید به سرعت این مسیر را طی کند.

وی افزود: برنامه مدونی برای تحول دیجیتال در پست تدوین شده و در حال اجراست و خروجی این برنامه باید افزایش ظرفیت پست با حفظ نیروی انسانی و افزایش کیفیت و کاهش مدت زمان ارائه خدمت باشد.

وزیر ارتباطات به شکایت های مردمی درباره دیر رسیدن و آسیب های بسته های پستی اشاره کرد و گفت: برای توسعه پست باید حوزه دسترسی و همچنین تجزیه و مبادله در پست هوشمند سازی شود.

وی بااشاره به مشکلات تحریم و مشکلات ارزی در عقب ماندگی ۲ ساله هوشمند سازی در پست، افزود: این مشکلات باعث شد یک شرکت دانش بنیان داخلی مراحل هوشمند سازی را در پست انجام دهد و همین موضوع نیز ارزشمند است.

آذری جهرمی تصریح کرد: با این سیستم هوشمند سازی با ۴ نیروی انسانی ظرفیت جابجایی ۲۵ هزار بسته ایجاد شده است و به همین منظور این هوشمند سازی در مرکز تجزیه مبادلات چهارراه لشگر تهران و شهرهای مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و اهواز نیز انجام شود تا ظرفیت شبکه پستی حداقل به ۲ برابر افزایش یابد.

وی به استفاده از ظرفیت های ریلی و هوایی برای افزایش ظرفیت پستی اشاره کرد و افزود: قطار پستی به غیر از مشهد باید به بقیه شهرهای کشور نیز تعمیم داده شود و این اقدام ضروری است.

وزیر ارتباطات به مدیران پستی تاکید کرد که باید ظرفیت های فرودگاه پیام را نیز بازآفرینی کنند و از ۵ فروند هواپیمای پست در این مجموعه، ۲ فروند آن را برای تعمیر و بازگشت به خط هوایی و برای ارسال بسته های اضطراری استفاده کنند.

وی به هوشمند سازی لایه دسترسی نیز اشاره کرد و افزود: پستچی های ما باید هوشمند شده و به ابزارهای هوشمند مجهز شوند تا هم ارائه سرویس بهتر شده و هم امکان نظارت بر ارائه سرویس ایجاد شود.

آذری جهرمی با اظهار امیدواری از ورود پهپاد تا پایان دولت به شبکه پستی کشور، تصریح کرد: برای حفظ محیط زیست و تحقق "پست دوست محیط زیست" باید استفاده از موتورها و خودروهای برقی و دوچرخه در پست توسعه یابد.

وی به همکاری پست با بخش خصوصی در حوزه دسترسی نیز تاکید کرد و افزود: برای گرفتن بسته های مردم از درب منازل توسط بخش خصوصی طوری باید برنامه ریزی شود که یک همکاری برد برد با این بخش داشته باشید.

وزیر ارتباطات به تجربه موفق ارسال نمایشگاه مجازی کتاب توسط پست اشاره کرد و گفت: باید برای تنوع بسته بندی در پست برنامه ریزی شود  و به تناسب هر کالایی بسته بندی مخصوص آن وجود داشته باشد تا بسته با بهترین کیفیت به دست مردم برسد.

وی از مدیران شرکت ملی پست خواست طوری برنامه ریزی کنند که با هوشمند سازی مراکز تجزیه و مبادله کشور تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ظرفیت پست به ۲ برابر افزایش یابد.

آذری جهرمی درباره وضعیت معیشتی کارکنان پست نیز اشاره کرد: شاید برای نخستین بار است که مصوبات دولت درباره حقوق و رفاهیات کارکنان در پست اجرا شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت فرهنگی تمبر به مدیران شرکت ملی پست تاکید کرد که برنامه ریزی کنید تا پایان این دولت تمبر به عنوان میراث پست و نماد فرهنگی به روی همه پاکت های پستی برگردد.

بر اساس همین گزارش، در پایان این مراسم نخستین تمبر چاپ شده جهان با عنوان" پنی بلک" توسط انجمن آریا فیلاتلیک به وزیر ارتباطات اهدا شد و آذری جهرمی نیز آن را برای بازدید عموم مردم به موزه ملی پست اهدا کرد.

کد خبر: ۷۵٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha