۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
حذف خودکار پیغام  و چت مخفی در پیام رسان «تلگرام» فعال شد
بازار گزارش می دهد؛

حذف خودکار پیغام و چت مخفی در پیام رسان «تلگرام» فعال شد

تلگرام در جدید ترین به روز رسانی خود، چندین نمایه منحصربه فرد را اضافه نمود؛ این ویژگی ها شامل حذف خودکار پیغام ها، فعال سازی چت مخفی و چند ویژگی دیگر می باشد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: پیام رسان تلگرام، در بروز رسانی اخیر خود چندین ویژگی جالب را اضافه کرده است که دارای عملکردهای منحصر به فرد می باشد؛ این ویژگی ها شامل حذف خودکار پیغام ها، منقضی شدن لینک های دعوت و فعال سازی  ویجت هاست. در ادامه این گزارش به معرفی این ویژگی های جدید خواهیم پرداخت.

حذف خودکار پیغام ها 

کاربران با فعال سازی تایمر حذف خودکار پیغام ها می توانند چت های  ارسالی خود را دریک بازه زمانی معین حذف نمایند؛ این تنظیمات شامل زمانبندی ۲۴ ساعته تا ۷ روزه می باشد و پیغام ها به طور کامل در چتها و گروها ریموو می شوند. البته لازم به ذکر است، این ویژگی تنها برای پیام هایی اعمال می شود که بعد از فعال سازی این نمایه ارسال شده اند، سایر پیغام های ارسالی قبل از اعمال این تغییرات بدون تغییر در تاریخچه چت باقی خواهند ماند.

برای فعال سازی این ویژگی بر روی سیستم عامل های اندرویدی تنها کافی است بر  روی سه نقطه سمت بالای کلیک کنید> گزینه پاک کردن سابقه و تاریخ> مدت زمان حذف> را انتخاب کنید؛ برای  فعال سازی این ویژگی بر روی سیستم عامل های iOS نیز با انجام مراحل زیل امکان پذیر خواهد شد:

نگه داشتن یک پیغام >گزینه انتخاب >پاک سازی چت >فعال سازی حذف خودکار. گفتنی است، در چت های گروهی، تنها ادمین گروه قادر است تنظیمات مرتبط به فعال سازی حذف خودکار را انجام دهد.

فعال سازی ویجت های صفحه اصلی تلگرام

کاربران با اضافه کردن ویجت تلگرام بر روی صفحه اصلی، می توانند به هرکدام از چت ها دسترسی آسان داشته باشند؛ ویجت چت ها تمامی پیش نمایش پیغام های اخیر را نشان می دهند، اما ویجت های میان بر، تنها عکس و نام پروفایل را نشان می هد. برای فعال سازی یک ویجت، در سیستم عامل اندرویدی تنها کافی است صفحه اصلی را نگه دارید و سپس بر روی ویجت کلیک کنید و سپس دنبال تلگرام بگردید؛ در سیستم عامل iOS، نیز بر روی + کلیک کنید و گزینه تلگرام را انتخاب کنید.

لینک دعوت با تاریخ انقضاء و کد QR

ادمین کانال ها و گروهای تلگرامی، در کنار لینک دعوت های عادی می توانند لینک دعوت های موقت با تاریخ انقضاء مشخص شده ایجاد نماید و یا هر لینک را به یک کد QR Cod قابل اسکن تبدیل کنند. برای مشاهده و مدیریت پیوندهای دعوت، پروفایل گروه و یا کانال را باز کنید >ویرایش >لینک دعوت > و سپس بر روی سه نقطه برای تبدیل یک لینک به کد QR کلیک نمایید.

سکرت چت (چت مخفی)

تلگرام گزینه چت خصوصی را برای افزایش امنیت برخی از کاربران فعال نموده است، در واقع، گزینه سکرت چت با عملکرد چت عادی بسیار متفاوت است؛ این عملکرد را می توان از طریق مراحل زیر فعال کرد :

به روز رسانی نرم افزار تلگرام >انتخاب چت مورد نظر> کلیک کردن بر روی آیکن پروفایل >انتخاب سکرت چت.

ارتقاء تعداد نامحدود اعضاء در گروه ها

قبل از این بروز رسانی، گروهای تلگرامی دارای ظرفیت ۲۰۰هزار نفری بودند؛ اکنون با تغییر گروه به broadcast groups، تعداد  افرادی که می توانند به گروه ملحق شوند نامحدود خواهد بود؛ ادمین گروها نیز تنها کسانی هستند که می توانند گروه را به برادکست گروه تغییر دهند.

کد خبر: ۷۵٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha