۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
 برند تجاری فرش دستبافت ایرانی ثبت می شود/ افزایش صادرات فرش
رئیس مرکز ملی فرش ایران:

برند تجاری فرش دستبافت ایرانی ثبت می شود/ افزایش صادرات فرش

ساری- رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی صادرات فرش در کشور گفت: ثبت برند تجاری فرش دستبافت جزو برنامه ها است.

فرحناز رافع در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به برنامه صادرات ۱۵۰ میلیون دلاری فرش دستبافت ایرانی در سال ۱۴۰۰، ثبت برند تجاری فرش دستبافت ایرانی در سازمان وایپو را از جمله برنامه ها بیان کرد.

وی همچنین با اشاره به شناسنامه دار شدن فرش های گران قیمت ایرانی یادآور شد: با اجرای این طرح دیگر کسی نمی تواند فرش را به نام بفروشد و یا صادر کند.

وی با اشاره به حمایت ویژه از صنعتگران فرش درباره بیمه فرشبافان نیز گفت: امسال ۴۶۰ هزار سهمیه از صندوق عشایر دریافت کردیم و بیش از ۳۰۰ هزار نفر مورد تایید قرار گرفتند.

رافع با اظهار اینکه تمامی قالیبافان کشور و مشاغل جانبی شامل ۳۱ رشته وابسته را تحت پوشش بیمه قرار خواهیم داد، افزود: تمامی مشاغل جانبی صنایع فرش تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت وبه زودی کارت های بیمه صادر می شود.

رئیس سازمان ملی فرش، بیمه درمان، تکمیلی و از کارافتادگی و حوادث را برای کمک به قالیبافان جزو طرح ها برشمرد و گفت: کلیه قالیبافان می توانند از مزایای این بیمه تکمیلی استفاده کنند.

وی با عنوان اینکه تسهیلاتی ۲۰ میلیون تومانی در قالب کالای ایرانی نیز برای قالیبافان درنظر گرفته شده است، گفت: این طرح امروز در مازندران اجرایی شده است.

کد خبر: ۷۵٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha