۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
نحوه محاسبه قیمت برق تغییری نکرده است
توانیر اعلام کرد:

نحوه محاسبه قیمت برق تغییری نکرده است

شرکت توانیر اعلام کرد که با حذف قبض کاغذی برق تغییری در نحوه محاسبه قیمت برق ایجاد نشده و اقلام عوارض و آبونمان کماکان براساس مبلغ صورتحساب و تعداد روزهای دوره قرائت محاسبه می شود.

به گزارش بازار در اطلاعیه شرکت توانیر آمده است: پیرو طرح حذف قبوض کاغذی برق که پس از اطلاع رسانی های گسترده توسط مجموعه صنعت برق از ابتدای مهرماه سال جاری به اجرا درآمد، هیچ گونه تغییری در نحوه محاسبه قیمت برق رخ نداده و کاهش یا افزایش طول دوره قرائت، اثری در افزایش بهای برق مصرفی نخواهد داشت.

 براساس طرح حذف قبوض کاغذی برق، قرائت کنتور همانند گذشته توسط ماموران قرائت انجام می شود و صرفا قبوض کاغذی برق حذف شده است و صورتحساب برق مصرفی از طریق پیامک به شماره تلفن همراه  اعلام شده از سوی مشترکان که در سیستم های شرکت های توزیع نیروی برق ثبت شده است، به اطلاع مشترکان محترم می رسد.

مشترکان به منظور مشاهده قبض برق خود می توانند با مراجعه به پایگاه های اینترنتی شرکت های توزیع نیروی برق استان متبوع، نسبت به مشاهده تصویر قبوض برق خود که عینا همانند قبوض کاغذی پیشین بوده و امکان چاپ و مقایسه با ارقام و صورت حساب های گذشته را دارد، اقدام کنند.

 نرخ برق براساس مصوبه هیات وزیران از اردیبهشت ماه سال جاری صرفا به میزان ۷ درصد برای عموم مشترکان افزایش داشته است. همچنین به منظور حفظ حقوق عامه مردم و به ویژه مشترکانی که برق را بهینه مصرف می کنند، ‌ تنها مشترکان پرمصرف برق ۱۶ درصد نیز مشمول افزایش قیمت برق میشوند که این میزان فقط شامل مشترکانی می شود که بیش از الگوهای تعیین شده مصرف می کنند اما حدود ۱۵ درصد از مشترکان در رده پرمصرف ها قرار می گیرند.

همچنین یاداور می شود که الگوی مصرف در کلیه مناطق در ماه های غیرگرم ۲۰۰ کیلووات ساعت است.

کد خبر: ۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha