۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
تکالیف مجلس برای سه وزارتخانه درباره فعالیت قانونی در قالب رمز ارزهای دیجیتالی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به بازار خبر داد

تکالیف مجلس برای سه وزارتخانه درباره فعالیت قانونی در قالب رمز ارزهای دیجیتالی

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تهیه گزارش این کمیسیون پیرو فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتالی خبر داد و گفت: در راستای فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتالی برای سه وزارتخانه صمت و نیرو و اقتصاد تکالیفی تعیین کرده ایم.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در تشریح نهایی شدن گزارش ارزهای دیجیتالی به مجلس گفت:  این گزارش پس از بررسی بودجه در صحن مجلس قرائت خواهد شد.

وی تاکید کرد: اساس مبحث ما درباره ارزهای دیجیتالی این است که این فعالیت اقتصادی بتوانند در چارچوب مقررات و ضوابط قانونی اجرایی و عملیاتی شود؛ آنچه که در حال حاضر ما را نگران کرده این است که بسیاری از افراد علاقمند در کشور وارد مباحث ارزهای دیجیتالی شده اند، آنهم ارزهایی که تولید ما نیست و نمی توانیم تضمین برای آن در داخل کشور قائل شویم چرا که نظارتی بر آن وجود ندارد.

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: پیشنهاد ما در این گزارش این است که مبحث ارزهای دیجیتال باید یک چارچوب قانونی به خود بگیرد و باید بر اساس یک جریان شفافیت اطلاعات عمل کند، یعنی از زمان صدور فعالیت که به وزارت صمت مرتبط می شود، همه اقدامات قانونی پیش رود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از اقداماتی که در حوزه ماینینگ ها انجام می شود تا رمز ارز تولید شود، بر اساس صدور مجوز از سوی وزارت صمت نیست و به هیچ وجه نظارتی بر آن وجود ندارد.

 وی تاکید کرد: در این گزارش تاکید شده که فعالیت در این حوزه ابتدا نیازمند صدور مجوز از سوی وزارت صمت است و دوم اینکه باید شفافیتی درباره نحوه نرخ خرید خوراک این فعالیت، که برق است مشخص شود؛ یعنی نرخ فروش برق در این فعالیت نباید خیلی بالا و یا خیلی پایین باشد لذا پیرو این موضوع ما در این گزارش برای وزارت نیرو تعیین تکلیف کرده ایم.

کد خبر: ۷۵٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha