۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
سردی بازار بورس در مازندران
بازار بررسی کرد

سردی بازار بورس در مازندران

ساری- نبض تالار شیشه ای که هفته قبل در مازندران تپیدن گرفت، طی هفته جاری از حرکت ایستاد و بازار بورس سرد و زمستانی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، حال و هوای بورس و تالار شیشه ای زمستانی و سرد است و هر هفته اوضاع این بازار بد و بدتر می شود و سرمایه گذاران رغبتی برای ماندن در این بازار ندارند.

نوسانات بازار بورس طی سال جاری به اوج رسید و دست اندارکاری و منفی ها دستوری، این بازار بیش از گذشته ریسک پذیر و خطرآفرین کرده است.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی هفته جاری ۷۵ میلیون و۴۲۶ هزار و ۹۲۷ سهم در این بازار معامله شد، ارزش آن را بیش از هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: از مجموع معاملات صورت گرفته ۴۱۲ میلیارد ریال مربوط به سهام خریداری شده و ۷۸۲ میلیارد ریال مربوط به فروش سهام بوده است.

وی ادامه داد: در این هفته سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین، صندوق پارسیان، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، صندوق درآمد ثابت امین یکم فردا و توزیع دارو پخش بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص دادند.

جعفری یادآور شد: ۳۴ درصد از کل سهام مبادله شده مربوط به خرید و ۶۶ درصد مربوط به فروش است و شاخص سهام قیمت نیز با ۳۲ هزار و۶۳۰ واحد کاهش به یک میلیون و۲۰۵ هزار و۷۲۷ واحد رسید.

 بازار بورس در پی اتخاذ سیاست های دستوری و منفی های پی درپی نابسامان و مبهم شد و بسیاری از سرمایه گذاران در ماه های آتی با سرخوردگی از این بازار بیرون رفتند.

دخالت های غیرکارشناسی و دستوری دولت و حقوقی ها سبب شد تا بسیاری از سهامداران حقیقی و دارندگان خرد سهام، عطای سهامداری را در تالار شیشه ای به لقایش بخشند.

کد خبر: ۷۵٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha