۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
چه توقعاتی از معاملات بورس  منجر به ناامیدی می شود؟
استراتژی معاملاتی؛

چه توقعاتی از معاملات بورس منجر به ناامیدی می شود؟

برخی از توقعات نابجا باعث می شود در معاملات اشتباهات فاحشی از ما سر بزند.

وحید بلالی؛ بازار: برای این که در بازار سرمایه بمانیم باید توقعات خود از معامله را در حد پایین نگه داریم، طمع همیشه یک فعال بورس را تهدید می کند و توقعات بالا همیشه طمع را در وجودتان بیش فعال خواهد کرد. افرادی که در بازار سرمایه ایران و به ویژه بازار فارکس فعالیت کرده اند این واقعیت را بیشتر از دیگران درک کرده اند، وقتی با یک طمع یک سهم را در زمان درست نمی فروشیم و از فردای آن روز آن سهم صف فروش می شود و تمام سودهای ما از بین می رود، در بازار فارکس نیز این واقعیت صدق کرده و افراد با بالا بردن حجم معاملات و رعایت نکردن ریسک به ریوارد یک به سه ، کال مارجین شده و تمام سرمایه خود را از دست می دهند

تعیین انتظارات می تواند ابزاری شگفت انگیز برای معامله گران باشد. آنها معیارهایی را برای کمک به ما در نقش داشتن موفقیت و شکست ارائه می دهند و همچنین به ما اهدافی می دهند که باید در جهت رسیدن به آنها تلاش کنیم.با این حال، باید در تعیین انتظارات خود دقت کنیم. زمانی که آنها را بیش ازحد دوردست یا غیرواقعی تصور کنیم، فقط خود را برای ناامیدی آماده کرده ایم.در اینجا برخی از متداولترین انتظارات معاملاتی که اغلب منجر به ناامیدی می شوند، مرور میکنیم.

 معاملات بیشتر برابر است با روند یادگیری سریعتر
درست است که انجام معاملات بسیار می تواند به تجربه بیشتر منجر شود، اما لزوماً به این معنی نیست که شما فنون معامله گری را سریعتر از تعداد ورود کمتر یاد خواهید گرفت.در حقیقت، این طرز تفکر خطرناک می تواند منجر به وارد شدن بیش ازحد به معاملات شود، دام مشترک معامله گران تازه وارد که فرد را در معرض خطر عاطفی قرار می دهد.نکته اصلی در سرعت بخشیدن به روند یادگیری شما، تمرکز بر کیفیت معاملات شماست تا مقدار آن.

به جای وارد شدن بیش از حد و نابجا، اولویت باید انتخاب بهترین تحلیل و تصمیم گیری هوشمندانه در زمینه معامله گری باشد. همچنین، تجربه کسب نمی شود مگر اینکه از ابتدا تا انتها معامله گری را مستندسازی کنید.برای پیشرفت در این زمینه، توصیه می شود یک ژورنال معامله گری مفصل تهیه کنید تا بتوانید گذشته را مرور کرده و از تجارب خود درس بگیرید.

می توانم از راه معامله گری امرار معاش کنم؟
همه آرزو دارند که برای گذران زندگی تجارت کنند، و این رویا خالی از لطف نیست.اما اگر فکر می کنید می توانید در چند ماه یا سال اول این کار را انجام دهید، مسلما خود را برای ناامیدی آماده می کنید.دانشجویان پزشکی یک شبه به جراحان ماهر تبدیل نمی شوند و متقاضیان آزمون وکالت در یک چشم به هم زدن وکیل کارکشته نمی شوند!درست همانند هر حرفه دیگر، سالها تمرین و تجربه لازم است تا مهارت های مورد نیاز شما به منبع اصلی درآمد از بازارهای مالی تبدیل شود. حرکت آهسته و پیوسته در بازارهای مالی شرط موفقیت است، اگر شما در بازار فارکس ماهیانه 5 درصد هم سود کسب کنید عالی است و اگر این روند را در عرض چند ماه به 10 درصد و سپس به 20 درصد برسانید می توانید موفق شوید وگرنه نمی توانید یک شبه رویای پولدار شدن و معاملات دوبرابری ار به واقعیت تبدیل کند. در بورس ایران نیز این واقعیت صدق می کند هیچ فردی با سرمایه گذاری چند ماه در بورس ایران پولدار نشده است و سرمایه گذاری بیش از 5 سال در سهم های خوب کلید موفقیت است.

تمام تمرکز در مورد پول و درامد باشد
درست است که سود در نهایت اثربخشی استراتژی معاملاتی شما را تعیین می کند، اما لزوما در تداوم موفقیت روزمره تاثیر ثابتی ندارد.حتی بهترین معامله گران نیز روزها، هفته ها یا ماه هایی سپری می کنند که استراتژی های آزمایش شده آنها به سود نمی رسد.به جای ارزیابی موفقیت روزانه بر میزان سود و درآمد خود، باید موفقیت خود را بر اساس تصمیم گیری قرار دهید.پذیرش انتظارات ذکر شده اشتباهات بزرگی نیست که در معاملات مرتکب می شوید، اما به راحتی می توانند شما را برای ناامیدی و شکست آماده کنند.
 

کد خبر: ۷۵٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha