۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
ورود «اف-پیس» به دنیای هیبریدی؛ سوپراسپرتی که قوی‌تر ظاهر می‌شود+ عکس

ورود «اف-پیس» به دنیای هیبریدی؛ سوپراسپرتی که قوی‌تر ظاهر می‌شود+ عکس

شرکت خودروسازی جگوار پنج سال است که نماینده کراس‌اوور اس‌یووی کامپکت لاکچری خود را با نام اف-پیس به بازار عرضه کرده است. تغییرات و تحولات اساسی در طراحی محصولات این خودروساز بریتانیایی منجربه شده تا جگوار مانند دهه ۸۰ میلادی باردیگر در میان رقبای خود قدرتمند ظاهر شود.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی جگوار پنج سال است که نماینده کراس‌اوور اس‌یووی کامپکت لاکچری خود را با نام اف-پیس به بازار عرضه کرده است. هرچند که جگوار مانند رقبای سرسخت آلمانی خود عملکرد خوبی در فروش نداشته است، اما تغییرات و تحولات اساسی در طراحی محصولات این خودروساز بریتانیایی منجربه شده تا جگوار مانند دهه ۸۰ میلادی باردیگر در میان رقبای خود قدرتمند ظاهر شود.

اف‌-پیس مورد بررسی ما نسخه P۴۰۰ سال است که استایل آن نسبت نسخه‌ سال‌های قبل خود تفاوتی ندارد. اما تغییرات محسوس طراحی در اف-پیس سال تنها به به‌روزرسانی گرافیک چراغ‌های جلو و عقب محدود می‌شود. باتوجه به فرم و سطوح تخت روی بدنه کاراکتری اسپرت و جدی به خود گرفته که در جلو باتوجه به گرافیک جدید و چراغ‌های LED به فرم L و خطوط تیز روی کاپوت و حجم خاص روی در موتور در کنار جلوپنجره بزرگ چهره‌ای تهاجمی برای اف-پیس به وجود آورده است.

 در نمای عقب نیز همچنان گرافیک جدید چراغ‌ها و تغییراتی در دیفیوزر و خروجی‌های بزرگ اگزوز در طرفین سپر خودنمایی می‌کند که ظاهری زیباتر به این کراس‌اوور اس‌یووی کامپکت لاکچری بخشیده است. از سوی دیگر در زمان ورود به کابین اف-پیس با فضای کاملا جذاب و البته مدرن و متفاوت مواجه خواهیم بود.

 زیرا برخلاف کراس‌اوورهای دیگر که تنها یک صفحه نمایشگر لمسی کوچک در کنسول میانی دارند و کاملا فضای خلوتی را به شما ارائه می‌دهند، اما این بلندقامت جگوار، در کنسول میانی خود یک نمایشگر ۱۱.۴اینچی با قابلیت به اپل کارپلی و اندروید اتو را دارد که با توجه به انحنای خاصی که دارد و طراحی تنظیمات سیستم تهویه مطبوع در زیر آن فضای به دور از خلوت بودن نامعقول را به وجود آورده تا ضمن مدرن بودن تفاوت خود را به نمایش بگذارد.

 اما یک صفحه ۱۲.۳ اینچی افقی در جلوی راننده نیز تعبیه شده تا تمامی اطلاعات مربوط به سرعت، دور موتور، شتاب، تعویض دنده و سایر اطلاعات حرکتی دینامیکی را در اختیار راننده بگذارد. از سوی دیگر طراحی سقف بزرگ پانورامیک در کنار زاویه شیشه جلو با وجود نورپردازی عالی، فضای کاملا دلنشینی را در کنار متریال باکیفیت به سرنشینان هدیه می‌دهد. طراحی صندلی‌های اسپرت، غربیلک فرمان اسپرت، دسته دنده منحصربه‌فرد اسپرت و دو پدال شیفتر پشت فرمان حس اسپرت بودن بیشتری را به در زمان رانندگی به ارمغان می‌آورد.

 آنچه که نیروی لازم برای حرکت اف-پیس P۴۰۰ را تامین می‌کند، یک موتور شش سیلندر خطی به حجم دقیق ۲۹۹۵سی‌سی مجهزبه سیستم پرخوران توربوشارژ-سوپرشارژ و هماهنگی با سامانه ۴۸ولتی هیبرید متوسط حداکثر توان خروجی را به ۳۹۴اسب‌بخار و حداکثر گشتاور را به ۵۵۰ نیوتون‌متر می‌رساند.

 گیربکس ۸سرعته تیپ ترونیک اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده در پشت فرمان این قدرت و گشتاور را به چهارچرخ منتقل می‌کند. با وجود آنکه مجموع وزن اف-پیس P۴۰۰ به ۲۰۲۸کیلوگرم می‌رسد اما برای تجربه شتاب صفر تا ۱۰۰کیلومتر برساعت کافی است که پدال گاز را تا آخر فشار دهید و در ۵.۴ثانیه به چنین شتابی دست خواهید یافت.

چنین شتاب بی‌نظیری را باید مرهون تلفیق دو سیستم پرخوران توربوشارژ-سوپرشارژ دانست. مهم‌ترین سیستم‌های الکترونیکی در زمینه رفاه سرنشینان می‌توان به کروز کنترل هوشمند، سیستم فوق پیشرفته کمکی رانندگی، سیستم کمکی پارک، دوربین ۳۶۰درجه‌ای، ترمز اضطراری خودکار، شناسایی عابرپیاده و دوچرخه‌سوار مبتنی بر سیستم ارزیابی نقاط کور و سیستم کاهش نویز کابین اشاره کرد. همچنین رینگ‌ ۲۲ اینچی با پدال‌های کرومی یا مشکی رنگ پشت فرمان در دسترس است.

کد خبر: ۷۵٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha