۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
خاک‌های آلوده به نفت در منطقه بهرگان پاکسازی شد/ تهیه آسفالت از لجن‌های نفتی
معاون عملیات تولید منطقه بهرگان:

خاک‌های آلوده به نفت در منطقه بهرگان پاکسازی شد/ تهیه آسفالت از لجن‌های نفتی

بوشهر - معاون عملیات تولید منطقه بهرگان شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به اجرای موفق پروژه پاکسازی و مدیریت پسماند در این منطقه گفت: از لجن‌های نفتی به صورت پایلوت، آسفالت تهیه شده و آزمایش آن موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، مسعود بیرانوند گفت: منطقه بهرگان در راستای پاسداشت محیط زیست و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی در دو سال گذشته با مشارکت واحدهای مختلف منطقه از جمله HSE، نوسازی و تعمیرات ساختمانی، امور اداری، تدارکات و امور کالا و مهندسی حفاری، اقدام به پاکسازی و مدیریت پسماند در سطح منطقه نموده و پسماندهایی که در سه دهه در منطقه دپو شده و از چالش ها و عدم انطباق های اصلی زیست محیطی منطقه بود را جمع آوری کرده است.

وی افزود: از آنجایی که در چند نقطه، دپوی انواع ضایعات شامل خاک آلوده به نفت، لجن‌های نفتی و ضایعات ساختمانی حاصل فعالیت‌های ساخت‌وساز و کارهای تعمیراتی، باعث آلودگی و بدمنظره شدن محیط شده بود، نسبت به ساماندهی مواد حفاری، پاکسازی سلویج ضایعات نفتی و دپوی ضایعات ساختمانی اقدام و از ده‌ها تن زائدات ساختمانی در تسطیح نقاط مختلف و ساخت باند هلی‌کوپتری استفاده شد. از خاک‌های آلوده به نفت نیز در تسطیح جاده عملیاتی بهرگان- گوره استفاده و نقاط یادشده پاکسازی و ضایعات جداسازی شده به سلویج انتقال داده شد.

وی افزود: در این مدت حدود چهار هزار اصله درخت همچون کنار و کهور که از لحاظ مصرف آب، کم مصرف بوده و سازگاری با اقلیم منطقه دارند در نقاط پاکسازی شده کاشته شده است و پیش‌بینی می‌شود که منطقه بهرگان در آینده‌ای بسیار نزدیک به سبزترین واحد صنعتی جنوب کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه از لجن‌های نفتی به صورت پایلوت، آسفالت تهیه شده و آزمایش آن موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: ساخت پکیچ آسفالت‌ساز برای تهیه آسفالت از لجن‌های نفتی نیز با همت همکاران واحدهای تعمیرات مکانیک و ساختمانی در دستور کار قرار گرفت که امید می‌رود تا پایان سال جاری این پکیج نیز راهاندازی شود.

کد خبر: ۷۵٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha