۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
ارزش روز پروژه آزادراه غدیر ۷ هزار میلیارد تومان است
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء:

ارزش روز پروژه آزادراه غدیر ۷ هزار میلیارد تومان است

محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء از کاهش ۱.۵ ساعته زمان سفر در آزادراه غدیر نسبت به مسیر کنونی خبر داد.

به گزارش بازار، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به افتتاح آزاد راه غدیر در هفتم اسفند ماه، مصادف با ولادت حضرت علی (ع) گفت: این آزادراه کنارگذر جنوبی تهران است که آبیک قزوین را با گذر از جنوب استان های البرز و تهران به گرمسار سمنان متصل می‌کند.

وی افزود: این آزادراه در ۴ قطعه و طول ۱۸۵ کیلومتر، حدود ۱.۵ ساعت زمان سفر خودروهای سواری را کاهش می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این آزادراه، کاهش قابل توجه آلودگی هوا، کاربرد پدافند غیرعامل در زمان زلزله و دیگر اتفاقات غیر مترقبه برای کرج و تهران، می‌توان نام برد.

سردار محمد با اشاره به سرعت بالای پیشرفت و اتمام این ابرپروژه اظهار کرد: منابع مالی این پروژه با مشارکت بین وزارت راه و شهرسازی (۳۰ درصد) و قرارگاه خاتم الانبیا (۷۰ درصد) تامین و به صورت BOT (ساخت، بهره برداری و انتقال مالکیت) اجرا شد. ارزش روز این پروژه ۷ هزار میلیارد تومان است که طی ۲۰ سال از طریق عوارض بازگشت سرمایه خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء درباره توسعه مناطق محروم حاشیه این آزادراه تاکید: با توجه به معزل حاشیه نشینی در جنوب استان تهران و البرز، این پروژه موجب بهبود کسب و کار در این مناطق خواهد شد.

کد خبر: ۷۵٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha