۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
راه اندازی شهرک‌های فناوری، فعال سازی و تقویت مراکز خدمات فناوری و کسب و کار
در دیدار مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تأکید شد

راه اندازی شهرک‌های فناوری، فعال سازی و تقویت مراکز خدمات فناوری و کسب و کار

در دیدار معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، درخصوص راه اندازی شهرک‌های فناوری، فعال سازی و تقویت مراکز خدمات فناوری و کسب و کار و تسهیل استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی کشور تبادل نظر شد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، در نشست مشترک سورنا ستاری و علی رسولیان که روز دوشنبه در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، پیرامون برنامه‌های مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت‌وگو و هم اندیشی شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این دیدار با اشاره به شرایط استقرار شرکت‌های دانش بنیان و مشوق‌های این سازمان در راستای حمایت از واحدهای فناور، پیشنهاد واگذاری با شرایط خاص و با حمایت معاونت علمی و فناوری را ارائه نمود که مورد استقبال قرار گرفت.

علی رسولیان با اشاره به این‌که در حال حاضر ۵۰۱ شرکت دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی کشور مستقر می‌باشند، از شناسایی نزدیک به ۱۱۰۰ واحد تولیدی مستعد برای دانش بنیان شدن خبر داد.

وی یکی از رویکردها و سیاست‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را تقویت و توسعه واحدهای فناور و دانش بنیان عنوان و بر ایجاد مدل همکاری سه جانبه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این نشست با بیان این‌که در بسیاری از کشورهای دنیا، متولی شرکت‌های دانش بنیان و ساماندهی پارک‌ها و شهرک‌های فناوری، سازمان‌های متناظر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران می‌باشند، از حمایت معاونت علمی و فناوری از این حرکت خبر داد.

سورنا ستاری با اشاره به ظرفیت شهرک‌های فناوری که مدل بسیار مناسبی برای حمایت از واحدهای فناور، مشاوران و متخصصان است، بر فعال سازی و حمایت از استقرار شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در مراکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک‌های صنعتی کشور به‌عنوان ظرفیت موجود تأکید کرد.

وی با اعلام آمادگی در حمایت مالی و معنوی از برنامه‌های مشترک در راستای ایجاد شهرک‌های مشترک با پارک‌های علم و فناوری در قالب یک تفاهم کلی، تصریح کرد چنان‌چه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران آمادگی تأمین زیرساخت‌ها را داشته باشد، معاونت علمی و فناوری حمایت کامل خود را از این طرح و استقرار واحدهای فناور و دانش بنیان در آن به‌عمل خواهد آورد.

در ادامه این نشست، عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به ارائه گزارشی از حوزه توسعه فناوری در SME ها و برشمردن فعالیت‌های حمایتی این سازمان، از جمله راه اندازی شهرک‌های فناوری، مراکز خدمات فناوری و کسب و کار، فن بازارهای منطقه‌ای، مراکز نوآوری، مراکز تبادل فناوری، شناسایی و کمک به دانش بنیان شدن شرکت‌ها، رویدادهای کارآفرینی و ... پرداخت.

اصغر مصاحب همچنین پیشنهاد حمایت از استقرار واحدهای دانش بنیان در ظرفیت خالی مراکز خدمات فناوری و کسب و کار را مطرح نمود که با استقبال حاضران همراه و مقرر شد با ارائه ظرفیت خالی به معاونت علمی و فناوری، مشوق‌های لازم برای فعال شدن این مراکز از سوی آن معاونت اعلام شود.

در این نشست، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری و محمد صادق خیاطیان سرپرست مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز حضور داشتند.

کد خبر: ۷۵٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha