۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
برگزاری سومین میز توسعه ساخت داخل در صنعت مخابرات
معاون امور صنایع وزارت صمت خبر داد

برگزاری سومین میز توسعه ساخت داخل در صنعت مخابرات

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت با تاکید بر لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان و فن آور از برگزاری سومین میز ساخت داخل در صنعت مخابرات در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: توسعه تجهیزات ساخت داخل در صنعت مخابرات را با کمک شرکت های فن آورانه دنبال خواهیم کرد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه بیست و یکمین دوره نمایشگاه تلکام اظهار کرد: امروز شاهد حضور بیش از ۱۰۰ نمایشگاه داخلی ازجمله، سازندگان تجهیزات، شرکت های فناوری و شرکت های فعال در حوزه مخابرات هستیم که برگزاری این طرز نمایشگاه با توجه به تحولاتی که در عرصه تکنولوژی اتفاق می افتد بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: امروزه شرکت های فناورانه سهم بالایی از تولید ناخالص جهانی را به خود اختصاص داده اند و ارزش بازار در دنیا متعلق به این نوع شرکت های فناورانه می باشد.

معاون امور صنایع وزارت صمت بیان کرد: با توجه به تغییراتی که در تکنولوژی دنیا اتفاق افتاده است برگزاری این نوع نمایشگاه ها کمک شایانی می کند تا ماهم در این مسیر حرکت کنیم و با حمایت ساخت تجهیزات داخلی، بین تقاضا و نیازمندی های بخش صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات برای توسعه و رشد ساخت داخل همرسانی و برنامه ریزی انجام دهیم.

صادقی نیارکی دربخش دیگری از سخنانش از برگزاری میزهای توسعه ساخت داخل خبرداد و گفت: خوشبختانه دو میز ساخت داخل در این صنعت با ارزش ۱۱۸ میلیون یورو برگزار گردیده و میز سوم را هم در دستور کار داریم که تا پایان سال یا ابتدای سال۱۴۰۰ با همکاری وزارت فناوری اطلاعات و انجمن تشکل صنعت مخابرات با میزبانی وزارت صمت میز سوم ساخت داخل صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد.

معاون امور صنایع درخصوص نتایج برگزاری این نوع نمایشگاه خاطر نشان کرد : این رویدادها را با اهداف خود اتکایی در این بخش، توسعه کسب و کارهای فناورانه، صادرات خدمات فنی، مهندسی و فناورانه دراین حوزه دنبال خواهیم‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز ده رتبه اول ارزش بازارهای تجاری مربوط است به شرکت ها و کسب و کارهای فناورانه گفت : در دنیا شرکت های فناورانه و کسب و کارهایی که با پلتفرم استارت آپی شکل یافته اند در طبقه بندی از شرکت های نفتی و خودرو سازی پیشی گرفته اند و در ایران هم شرکت های استارت آپی کارهای خوبی انجام داده اند که باید با حمایت و تقویت شرکت های دانش بنیان و فناورانه موجب تغییر جهشی روبه رشد این حوزه باشیم و بتوانند به خوبی نقش ایفا کنند.

کد خبر: ۷۵٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha