۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
بیمه روستاییان را با بیمه مجلسی ها تعویض کنید| کشاورزان از پول نفت بی بهره اند!
فعال بخش کشاورزی در گفتگو با «بازار» :

بیمه روستاییان را با بیمه مجلسی ها تعویض کنید| کشاورزان از پول نفت بی بهره اند!

احمدی، فعال بخش کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر هزینه کارفرمایان دولت و همچنین بخشی از کارمندان تامین اجتماعی از پول نفت تامین می شود اما کشاورزان هیچ بهره ای از پول نفت نمی برند. کجای این اتفاق عادلانه است؟

بازار؛ گروه کشاورزی: کشاورزان از گردانندگان اصلی اقتصاد کشور محسوب می شوند و در حالی که غالبا از همان کودکی به همراه خانواده خود در زمین های زراعی حضور می یابند و قد می کشند متاسفانه هیچگاه عادلانه از امکانات رفاهی و خدماتی همچون جمعیت شهری بهره مند نمی گردند. یکی از بی عدالتی هایی که در حق جامعه روستایی و عشایری صورت می گیرد و به گفته کشاورزان دست شان هم به جایی بند نیست بحث بیمه تامین اجتماعی است که برای آنها در ناچیز ترین حد ممکن اختصاص داده شده است و غالبا کارایی چندانی برای شان ندارد؛ از این رو نمایندگانی از کشاورزان خواهان یکسان سازی بیمه تامین اجتماعی شده اند.

سجاد  احمدی از جمله کشاورزان کشور است که از طریق یک سازمان مردم نهاد، پیگیر یکسان سازی بیمه تامین اجتماعی است و معتقد است همانطور که کارمندان دولتی از خدمات بیمه ای و خدماتی بهره مند هستند روستاییان و عشایر نیز باید استفاده کنند.

این کشاورز کرمانشاهی در گفتگو با خبرنگار «بازار» در این خصوص اظهار داشت: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی برای تامین اجتماعی ۲۰ درصد را باید کارفرما پرداخت کند و ۷ درصد را  نیز کارگر بپردازد اما این موضوع در صندوق تامین اجتماعی روستایی و عشایر لحاظ نمی شود! که به هیچ وجه عادلانه نیست.

احمدی افزود: در حال حاضر پول کارفرمایان دولت از پول نفت تامین می شود و همچنین پول بخشی از کارمندان تامین اجتماعی نیز از پول نفت تامین می شود اما کشاورزان از پول نفت بهره ای نمی برند و تنها درصد کمی بابت صندوق بیمه روستایی و عشایر پرداخت می شود در حالی که کارمندان این صندوق به دلیل کارایی نداشتن این نوع بیمه حتی خودشان بیمه شده تامین اجتماعی هستند!

وی ادامه داد: سوال بنده این است که اگر صندوق بیمه تامین اجتماعی روستا و عشایر کارایی دارد چرا مدیرعامل این صندوق خود بیمه شده آن نیز و از بیمه تامین اجتماعی استفاده می کند.

مدیر عامل و کارمندان صندوق بیمه روستایی و عشایر خود بیمه شده تامین اجتماعی هستند که نشان از عدم کارایی بیمه روستا و عشایر دارد

خانه های بهداشت خالی از دارو؛  دفترچه های بیمه روستایی فاقد کارایی 
این فعال بخش کشاورزی کشور  اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم هدیه من به عنوان  یک کشاورز به نمایندگان مجلس این است که جای بیمه تامین اجتماعی مان را با یکدیگر تعویض کنیم؛ یعنی ما صندوق  تامین اجتماعی روستایی و عشایر را به مجلس هدیه می دهیم و در عوض دولت و مجلس تامین اجتماعی خودشان را به ما کشاورزان بدهند.

احمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در روستاهای کشور خانه های بهداشت وجود دارد که باید ۲۰۰ قلم دارو در آنها موجود باشد اما متاسفانه اینگونه نیست و لذا روستایی و عشایری به ناچار باید به مراکز درمانی شهر مراجعه کنند که درآنجا نیز دفترچه های بیمه روستایی کارایی چندانی ندارد.

این کشاورز کرمانشاهی گفت: چرا حتی حداکثر دریافتی یک روستایی با حداقل دریافتی تامین اجتماعی کارمندان برابری نمی کند؟  چه تفاوتی بین روستاییان  و کارمندان دولتی  وجود دارد در حالی که کار مفید یک کارمند ۳۵ دقیقه است و یک روستایی شبانه روز کار می کند و اقتصاد کشور را می چرخاند.

وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد که جمعیت ۸۰ درصدی روستایی الان به حدود ۲۰ درصد رسیده است که غالبا ناشی از این بی عدالتی ها است و  اگر آتیه یک روستایی را مانند کارمندان دولتی تامین نکنیم کشاورزی مان روز به روز ویران تر می شود.

احمدی ضمن خطاب قرار دادن رئیس مجلس، رئیس قوه قضاییه و رئیس جمهور گفت: آقایان سوال من این است که شما از ۲۰ درصد پول نفت  چقدر می گیرید و من روستایی چقدر می گیرم؟

چرا حتی حداکثر دریافتی یک روستایی با حداقل دریافتی تامین اجتماعی کارمندان برابری نمی کند؟  چه تفاوتی بین روستاییان  و کارمندان دولتی  وجود دارد؟

در کشور استاندارد مواد غذایی نداریم و کسی جرات حرف زدن در مورد آن را ندارد
این فعال بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعاتی که در مجلس پیگیر آن هستیم بحث استاندارد صنایع غذایی است. متاسفانه در حالی که الان در کشور استاندارد مواد غذایی نداریم در مورد آن هیچ صحبتی نمی شود و کسی جرات مطرح کردن آن را ندارد.

وی ادامه داد: به دلیل نداشتن استاندارد مواد غذایی می بینیم که الان باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی به قدری بالا است که انواع و اقسام بیماری ها از قلب و عروق گرفته تا پوکی استخوان و کبد چرب و غیره در طول سال افراد زیادی را به کام مرگ می کشاند.

احمدی گفت: داستان به اینجا ختم نمی شود و امروز شاهد هستیم که غذای سالم را از روستاییان گرفته اند؛ یعنی روستاییان حتی نان خود را از شهر تهیه می کنند. در واقع برای واردات محصولات توسط یکسری افراد خاص بازار ایجاد کرده ایم و دست روستاییان و کشاورزان را کوتاه کرده ایم.

کد خبر: ۷۵٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha