۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
تامین کودشیمیایی در زنجان ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

تامین کودشیمیایی در زنجان ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است

زنجان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: تامین کودشیمیایی ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در خصوص تامین کود ازته برای گندم و کلزا مشکلی در استان زنجان نداریم.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی زنجان،جواد تاراسی با اشاره به انتخاب ۱۱ کشاورز نمونه در سطح ملی از این استان گفت: اگر نیمی از کشاورزان با کشاورزان پیشرو همراه شوند میزان تولید محصول دو برابر می‌شود.

وی اظهار کرد: در سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی از ۱۷۰ نفر برگزیده، ۱۱ نفر از زنجان بود و از این جهت نیز این استان رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه وجود ۱۱ برگزیده کشاورزی در استان در تاریخ کشاورزی زنجان بی نظیر است، گفت: توسعه پایدار در بخش کشاورزی مهم و نقش اساسی در حفظ منابع، تنوع زیستی، سلامت محیط زیست و دیگر جنبه‌های تولیدات کشاورزی دارد و کشاورزان پیشرو سه برابر کشاورزان دیگر راندمان تولید دارند، این راندمان تولید را می‌توان به دیگر کشاورزان انتقال داد.

تاراسی با بیان اینکه انتقال یافته‌های علمی به مزارع از مهمترین اهداف وزارت جهاد کشاورزی برای رونق تولید است،تاکید کرد: باید از کشاورزان پیشرو به عنوان مهمترین عامل محرکه تحقق شعارهای تولید استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تامین کودشیمیایی ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است،گفت: در خصوص تامین کود ازته برای گندم و کلزا مشکلی در استان زنجان نداریم و به مقدار نیاز استان این کودها تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تاکید کرد: ۱۳ تا ۱۴ هزار تن کود بهاره در بین کشاورزان زنجان توزیع شده است. 

کد خبر: ۷۵٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha