۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
فعالیت ۵۰۰ داروخانه گیاه پزشکی در آذربایجان‌شرقی
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

فعالیت ۵۰۰ داروخانه گیاه پزشکی در آذربایجان‌شرقی

تبریز- رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی ۷۰ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در استان خبر داد و گفت: ۵۰۰ داروخانه گیاه پزشکی در آذربایجان‌شرقی فعال است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی، شهرام شفیعی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی از سال ۱۳۸۰ با مصوبه مجلس و تائید شورای نگهبان در تهران و مراکز استان‌ها با برگزاری  انتخابات هیات مدیره به‌صورت شورای نظام مهندسی شکل گرفت که در سطح استان ۱۱ نفر و در سطح کشور ۱۵ نفر عضو دارد.

وی با بیان اینکه نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان غیردولتی و دارای استقلال مالی است که در استان حدود ۱۵ هزار نفر عضو حقیقی و ۶۰۰ نفر عضو حقوقی دارد، افزود: اعضا گریدبندی شده و به هر فرد پروانه اشتغال صادر می‌شود و این گریدبندی قابل قبول در دستگاه‌‎های حقیقی و حقوقی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی ۷۰ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در استان خبر داد و متذکر شد: از این تعداد هفت مرکز در تبریز مستقر است و قصد داریم این مراکز را به ۲۰۰ واحد افزایش دهیم تا در هر دهستان استان یک مرکز را ‌مستقر باشد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی تعدادی از تشکل‌های کشاورزی را قانونی کرد و شرکت‌ها به بخش‌های تخصصی مختلف تفکیک، قانونمند و صاحب پروانه اشتغال شدند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی علاوه بر گریدبندی مراکز و شرکت‌ها، وظایف تصدی‌گری محوله تعدادی از دستگاه‌های دولتی را نیز انجام می‌دهد و برای صدور پروانه فعالیت واحدهای تولیدی نیازی به مراجعه به سازمان جهادکشاورزی نیست.

وی افزود: متقاضیان صدور پروانه می‌توانند درخواست خود را به‌طور مستقیم به دفاتر سازمان نظام مهندسی در شهرستان‌ها ارائه داده و کارهای مربوطه انجام می‌گیرد؛ به‌طوریکه زمانبندی صدور پروانه از ۱۵۰ روز به ۲۰ روز کاهش یافته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی همچنین از تغییر عنوان ۵۰۰ واحد فروشندگی سموم به داروخانه‌های گیاه پزشکی و فعالیت تعداد ۵۰۰ نفر کارشناس گیاه پزشکی در این واحدها خبر داد و گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی کم کم جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم، ماده ۱۱ قانون هوای پاک را اجرا کنیم تا در تمام کارخانجات بالای ۵۰ نفر پرسنل بحث HSE جدی گرفته شود، یادآور شد: نظارت بر کل طرح‌های آبخیزداری و عملیات بیولوژیکی و برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست بر عهده نظام مهندسی کشاورزی است.

کد خبر: ۷۵٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha