۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
لازمه توسعه صادرات در کشور، دیپلماسی فعال است
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران:

لازمه توسعه صادرات در کشور، دیپلماسی فعال است

آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: صادرات پیش نیاز رشد پایدار و مهمترین عامل ورود ارز به کشور و همینطور گسترش اشتغال و افزایش درآمد در اقتصاد است.

به گزارش بازار، «عباس آرگون» افزود: صادرات امروزه یکی از مولفه های مهم رشد و توسعه کشورهاست.

وی همچنین اظهارداشت: نیاز به صادرات و واردات برای تمامی کشورها امری اجتناب ناپذیر است چرا که هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی همه نیازهای خود را تامین کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: کشورهای که دارای توان صادراتی بالایی هستند از قدرت و توان اقتصادی بالاتری نسبت به سایر کشورها برخوردارند.

وی افزود: پیشرفت و جهش اقتصادی در کشور نیازمند توسعه تعاملات بین المللی و حضور فعال در بازارهای جهانی با رویکرد درون زایی و برون گرایی است.

آرگون در ادامه لازمه توسعه صادرات در کشور را داشتن دیپلماسی فعال در حوزه های بین المللی دانست و اظهارداشت: اولویت اصلی کشور در این بین باید نیل به تعالی و توسعه صادرات غیر نفتی و کاهش وابستگی مملکت به صادرات و درآمدهای نفتی باشد.

وی تصریح کرد: بطورکلی در این شرایط شاخص رقابت پذیری در کشور باید بهبود پیدا کند که یکی از مهمترین اقدامات در جهت رشد و توسعه صادرات غیر نفتی است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: جدا از این توجه به صادرات غیر نفتی و صنایع کوچک و متوسط در این حوزه بسیار مهم است.

وی افزود: پرهیز از خام فروشی، توجه به صادرات کالاهای ساخته شده، توجه به نیازها و نقطه نظرات فعالان حوزه صادرات، مشورت با بخش خصوصی قبل از تصمیم گیری در زمینه صادرات، توانمند سازی بنگاه ها برای صادرات همه و همه در توسعه و شکوفایی صادرات در کشور بسیار موثر و نقش آفرین است.

کد خبر: ۷۵٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha