۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
گرانی مواد اولیه؛ دلیل تعطیلی واحدهای تولیدی| اراضی منطقه ویژه اقتصادی بانه واگذار می شود
مدیرعامل شهرک های صنعتی کردستان در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

گرانی مواد اولیه؛ دلیل تعطیلی واحدهای تولیدی| اراضی منطقه ویژه اقتصادی بانه واگذار می شود

خسروی، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان، گفت: تا سال آینده، تعداد ۴۷ واحد تولیدی راکد در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان کردستان، احیاء می شود و گرانی مواد اولیه و عدم شناخت تولید کننده از بازار، مهمترین دلایل تعلیلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان است.

سجاد صفری؛ بازار: «احمد خسروی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی استان کردستان در زمینه زیرساخت ها با چه مشکلاتی روبرو هستند؟ اظهار داشت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون تعداد ۱۵۲ طرح عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان کردستان به اجرا درآمده است و می توان گفت که شهرک ها و نواحی صنعتی استان در زمینه زیرساخت ها با مشکل روبرو نیستند.
وی افزود: این ۱۵۲ طرح عمرانی شامل آماده ‌سازی، خیابان کشی، گاز کشی، برق رسانی و تمام تاسیسات و امکانات مورد نیاز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان می شود که اجرایی شده است.
این مقام مسوول، تصریح کرد: میزان سرمایه ‌گذاری انجام شده برای اجرای این ۱۵۲ طرح‌ عمرانی، بیش از ۸۱۰ میلیارد ریال است و از جمله خدمات ارائه شده در سطح شهرک‌های صنعتی استان کردستان مربوط به اجرای شبکه فیبر نوری می شود که تاکنون در ۶ شهرک صنعتی این کار انجام شده است.
خسروی تاکید کرد: برای اجرای شبکه فیبرنوری به طول ۳۰ کیلومتر در سطح شهرک‌های صنعتی استان، مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی افزود: در سطح هشت شهرک صنعتی استان کردستان به طول ۳۲ کیلومتر گازرسانی با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.
خسروی اظهار داشت: همه تلاش و توانمندی خود را به کار گرفته‌ایم که فضایی مطلوب برای سرمایه‌ گذاران و تولیدکنندگان در سطح شهرک‌های صنعتی استان کردستان بوجود بیاید تا در مسیر تولید و صنعت استان، مشکل و موانعی وجود نداشته باشد.

گرانی مواد اولیه و عدم شناخت تولید کننده از بازار، مهمترین دلایل تعلیلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان کردستان است

اشتغالزایی ۱۲ هزار نفری در شهرک های صنعتی کردستان
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان در پاسخ به این پرسش که در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان کردستان چند واحد تولیدی و صنعتی فعال، وجود دارد؟ به بازار، گفت: در سطح شهرک‌های صنعتی استان کردستان، تعداد ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی فعال وجود دارد که این واحدهای تولیدی برای ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده اند.
خسروی اظهار داشت: در سطح شهرک های صنعتی استان کردستان، تعداد هزار و ۲۰۰ قرارداد منعقد شده است و تاکنون تعداد ۷۲۵ واحد تولیدی و صنعتی از این میزان، قرارداد منعقد شده، اجرایی شده است.
وی افزود: تا سال آینده، تعداد ۴۷ واحد تولیدی راکد در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان کردستان، احیاء می شود و گرانی مواد اولیه و عدم شناخت تولید کننده از بازار، مهمترین دلایل تعلیلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان است.
این مقام مسوول، تصریح کرد: هر تولید کننده ای که واحد تولیدی او راکد است برای شناسایی و حل مشکلات مربوط به واحد تولیدی خود، می تواند به واحد مشاوران شرکت صنایع کوچک مراجعه کند و این شرکت به او مشاور معرفی خواهد کرد و هزینه های مشاور توسط شرکت شهرک های صنعتی استان، پرداخت می‌ شود.

شهرک صنعتی بانه، یکی از شهرک های صنعتی پُررونق در غرب کشور است و در این شهرک صنعتی، برای هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است

فعالیت ۴۲ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی بانه
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان در پاسخ به این پرسش که شهرک صنعتی بانه در چه وضعیتی قرار دارد و این شهرک در توسعه استان چه نقشی خواهد داشت؟ به بازار، گفت: شهرک صنعتی بانه یک شهرک ۱۷ هکتاری است که با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه، زمین این شهرک در مساحت کوچک انتخاب شده است.
خسروی اظهار داشت: به متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک صنعتی بانه، زمین واگذار شده است و در حال حاضر، تعداد ۴۲ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی بانه در حال فعالیت هستند که به زودی تعداد این واحدها به ۷۰ واحد تولیدی خواهد رسید.
وی افزود: شهرک صنعتی بانه، یکی از شهرک های صنعتی پُررونق در غرب کشور است و در این شهرک صنعتی، برای هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است و اشتغالزایی اسمی در این شهرک صنعتی بیش از ۲ هزار نفر است.
خسروی تصریح کرد: تعداد ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی بانه به دلایل مختلف از جمله تغییر در تکنولوژی و فناوری، تعطیل شده اند که تلاش می شود این واحدهای تولیدی به زودی به چرخه تولید بازگردانده شوند.

برای ایجاد فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه، تاکنون ۲۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است

اراضی منطقه ویژه اقتصادی بانه واگذار می شود
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در پاسخ به این پرسش که منطقه ویژه اقتصادی بانه در چه شرایطی قرار دارد و اراضی آن چه زمانی به سرمایه گذاران واگذار خواهد شد؟ به بازار، گفت: فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه در ۳۵ هکتار آماده واگذاری است و این فاز دارای زیرساخت‌های آب، گاز، برق و تلفن است.
خسروی اظهار داشت: جدول گذاری و خیابان کشی در فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه انجام شده است و در این فاز اراضی در ۱۰۰ قطعه، تقسیم بندی شده است و به متقاضیان واگذار می ‌شود.
وی افزود: مساحت اراضی را از ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و برخی قطعات هم تا سه هزار مترمربع تعیین شده اند و ۲۱ قطعه در این فاز آماده و اراضی آن به متقاضیان واگذار شده است.
این مقام مسوول، تصریح کرد: دیوارگذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه انجام شده و عملیات آماده سازی فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی بانه، نیز آغاز شده و در این فاز، ۱۰۰ قطعه زمین برای واگذاری به متقاضیان، تعریف شده است.
خسروی گفت: ۹۰ درصد عملیات آماده سازی فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی بانه انجام شده است و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز فاز دوم این منطقه، مستلزم تامین اعتبار است.
وی تاکید کرد: برای ایجاد فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه، تاکنون ۲۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است و برای ایجاد فضای سبز و همه خدمات موجود در این فاز، نیاز به حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.
خسروی در پایان، گفت: فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه برای تولید و جذب سرمایه گذاری آماده است و قیمت تمام شده هر مترمربع زمین در فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه برای شرکت شهرک‌های صنعتی ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است.

کد خبر: ۷۵٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha