۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
تعلیق کارت بازرگانی تجار باسابقه صادرات از طریق دلالی را افزایش داده است
رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی همدان:

تعلیق کارت بازرگانی تجار باسابقه صادرات از طریق دلالی را افزایش داده است

همدان - طالبی، رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی همدان گفت: تعلیق کارت بازرگانی تجار باسابقه به دلیل عدم ایفای تعهد ارزی صادرات از طریق دلالی را افزایش داده و این اتفاق ضربه مهلکی برای اقتصاد یک استان خواهد بود.

خسرو طالبی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ما به هیچ عنوان مخالف برگشت ارز حاصل از صادرت به کشور نبوده و نخواهیم بود، گفت: وجود سازو کاری مناسب شرایط امروز فعالان اقتصادی که خود عامل بروز مشکلاتی مضاعف نشود در روند بازگشت ارز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان اظهار کرد: علیرغم اینکه ارزش گمرکی تعیین شده کالا چند برابر ارزش واقعی آن محصول بود صادرکنندگان با صبر و کوشش دست از تلاش برنداشته تا از توقف چرخ دنده های اقتصاد استان همدان جلوگیری کنند.

رئیس انجمن سیب زمینی کشور افزود: نکته قابل توجه اینکه اغلب صادرکنندگان از مسیر تولید به صادرات روی آورده اند که سهم محصولات کشاورزی در این خصوص بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل معافیت تا سقف یک میلیون یورو  اظهار داشت: با توجه به اینکه اغلب مسائل ارزی برای نخستین بار اجرا می شد برخی عوامل مانند عدم آگاهی کافی موجب شد شماری از صادرکنندگان خوش نام نتوانند به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند.

خسرو طالبی اضافه کرد: این امر موجب شد برخی صادرکنندگان با سابقه درخشان با تعلیق کارت روبرو شوند که منجر به صادرات از طریق دلالی شد.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی همدان گفت: تعلیق کارت بازرگانی تجار باسابقه به دلیل عدم ایفای تعهد ارزی صادرات از طریق دلالی را افزایش داده و این اتفاق ضربه مهلکی برای اقتصاد یک استان خواهد بود.

وی خواستار اتخاذ تصمیماتی از سوی بانک مرکزی شد تا این بخش از صادرکنندگان نیز  بتوانند به فعالیت های خود برگشته و موجب رونق اقتصاد کشور باشند.

رئیس انجمن سیب زمینی کشور به موضوع در نظر گرفتن تفاوت بین برگشت ارز حاصل از صادرات محصولات سریع الفساد کشاورزی با دیگر محصولات صادراتی مانند پتروشیمی،فلزات و غیره اشاره و خواستار توجه به این امر مهم شد.

کد خبر: ۷۵٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha