۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
مرغ به میزان کافی برای کشتار در مرغداری‌های هرمزگان وجود دارد
سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

مرغ به میزان کافی برای کشتار در مرغداری‌های هرمزگان وجود دارد

بندرعباس- سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان امسال هیچ کمبودی را در زمینه تامین مرغ نخواهیم داشت، گفت: مرغ به میزان کافی جهت کشتار در مرغداری های استان وجود دارد.

به گزارش بازار و به نقل روابط عمومی جهادکشاورزی هرمزگان، علی اصغر خلیلی در تشریح وضعیت تولید مرغ در استان هرمزگان، با اشاره به اینکه نیاز روزانه استان به مرغ گرم حدود ۹۰ تا ۱۱۰ تن بوده و این سازمان طبق این نیاز اقدام به کشتار مرغ می کرد، اظهار کرد: براساس مصوبات جلسات هماهنگی توسط صمت و ستاد تنظیم بازار این نیاز به مرغ گرم هم اکنون به ۱۲۰ تن به صورت روزانه رسیده است و سازمان جهادکشاورزی با آمادگی کامل نسبت به کشتار این میزان به صورت روزانه اقدام می کند.

وی ادامه داد: از اول امسال براساس نیاز روزانه استان مرغ گرم حدود ۹۰ تا ۱۱۰ تن کشتار می‌شد که در حال حاضر با توجه به افزایش نیاز بازار و تصمیم سازمان صمت و تنظیم بازار ۱۲۰ تن به صورت روزانه کشتار خواهد شد.

خلیلی افزود: همکاران معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی از شب گذشته در کلیه کشتارگاه‌های استان مستقر شده تا ضمن نظارت بر روند کشتار، ظرفیت تولید را به ۱۲۰ تن برسانند.

خلیلی با اشاره به اینکه با مدیریت خوب در کشتارگاه‌های استان انشالله تا چند روز آینده آمار کشتار به ۱۲۰ تن خواهد رسید و نیاز شهروندان برطرف خواهد شد، خاطرنشان کرد: ماه گذشته ۲ میلیون و ۲۱ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام شده است .

وی همچنین با بیان اینکه برای ایام شب عید برنامه ریزی لازم انجام شده و کمبودی نخواهیم داشت، تصریح کرد:‌ نحوه قیمت گذاری در چهارچوب قیمت های ستاد تنطیم بازاراستان و بر اساس قیمت روز منطقه ای و قیمت یکسان در سطح استان مشخص و تعیین می شود.

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد: شب گذشته ۱۰۹ تن مرغ کشتار شده و تا چند روز آینده مابقی نیاز استان به کمبود مرغ گرم  برطرف می شود.

کد خبر: ۷۵٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha