۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
کووید-۱۹ و واکسیناسیون جهانی|انحصارطلبی کشورهای ثروتمند در توزیع واکسن
لوموند بررسی کرد

کووید-۱۹ و واکسیناسیون جهانی|انحصارطلبی کشورهای ثروتمند در توزیع واکسن

ماکرون در آستانه یک نشست بین المللی پیشنهاد کرد که امریکا و اروپا ۵ درصد از دوزهای خود را به کشورهای افریقایی اختصاص دهند.

بازار؛ گروه بین الملل: کشورهای G۷ اعلام کردند که به چند جانبه گرایی بازگشته اند. آنها باید تمام تلاش خود را برای تضمین توزیع عادلانه واکسن ها در سراسر جهان انجام دهند.
روز جمعه نوزدهم فوریه رهبران هفت کشور G۷ پس از چهار سال اختلاف بین اروپا و امریکا به چند جانبه گرایی و اراده همکاری با یکدیگر بازگشتند.

در حالی که مردم کشورهای ثروتمند اعتراض می کنند که واکسن های مورد نظر را با سرعت کافی دریافت نکرده اند، اما کشورهای فقیر به جز در بعضی موارد  با برچسب چینی هنوز رنگ آن را ندیده اند.

در مجمع اقتصادی داووس رئیس جمهور افریقای جنوبی، کشورهای ثروتمند را به «انحصار واکسن ها» متهم کرد.

در آستانه نشست G۷، رئیس جمهور ماکرون گفت: «ما این تصور را ایجاد کردیم که صدها میلیون واکسن در کشورهای ثروتمند توزیع می شود و ما حتی در کشورهای فقیر این کار را شروع نکرده ایم. این عدم حضور زمینه را برای مسکو و پکن باز می کند، کشورهایی که واکسن هایی را به کشورهای افریقایی اهدا می کنند که هنوز توسط سازمان بهداشت جهانی  تأیید نشده است.»

کوواکس تحت نظارت سازمان جهانی بهداشت، در نظر دارد ۲۰درصد از مردم حدود ۲۰۰ کشور را واکسینه کند، و همچنین مکانیزم بودجه را برای فقیرترین کشورهایی که از همه گیری آسیب دیده اند، تأمین می کند.

ماکرون در آستانه یک نشست بین المللی پیشنهاد کرد که امریکا و اروپا ۵ درصد از دوزهای خود را به کشورهای افریقایی اختصاص دهند.

امریکا که از بازگشت آنها به سازمان جهانی بهداشت استقبال کرد ، کمک مالی ۴.۳ میلیارد دلاری را برای کوواکس اعلام کرده است. آلمان ۱.۵ میلیارد دلار کمک خواهد کرد. اتحادیه اروپا مشارکت خود را دو برابر می کند و به یک میلیارد یورو می رساند. انگلیس مازاد خود را اهدا خواهد کرد.

باید به طور جدی واکسیناسیون را تسریع کنیم. این به معنای همکاری آزمایشگاه های غربی برای اجازه تولید در سطح جهانی  با قیمت های قابل دسترسی است. این چالش واقعی برای چند جانبه گرایان است.

کد خبر: ۷۵٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha