۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
تازه واردان به بازار ارز دیجیتال احتمال باخت ‌شان بالای ۹۰ درصد است| بسیاری از مردم فکر می‌کنند بازار ارز دیجیتال فقط بیت کوین است
تحلیلگر بازارهای مالی بورس، فارکس و ارزهای دیجیتال:

تازه واردان به بازار ارز دیجیتال احتمال باخت ‌شان بالای ۹۰ درصد است| بسیاری از مردم فکر می‌کنند بازار ارز دیجیتال فقط بیت کوین است

ایمانی می گوید: خیلی از مردمی که آگاهی زیادی ندارند و اطلاعاتی در مورد این بازارها ندارند سرمایه خودشان را در این سهم وارد می کنند که احتمال میرود تا ضرر زیادی را هم متحمل شوند. می توان گفت افرادی که بدون اطلاعات لازم وارد این بازارها می شود احتمال باخت ‌شان بالای ۹۰ درصد است.

حمیدرضا پیرهادی؛ گروه بورس: بازار ارزهای دیجیتال روز به روز داغ تر و نوسانات آن به تدریج برای تازه واردها جدی تر می شود. یک روز با تبلیغ فعالان این بازار سرمایه خود را منتقل می کنند و یک روز به خودشان می آینده که کل داراییشان بیشتر از ۵۰ درصد در ضرر فرو رفته است. این تعبیر کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال دروضعیت این روزهای مردم است.

عدم حمایت واقعی باعث سرازیر شدن نقدینگی مردم به سمت بازارهای موازی
ناصر ایمانی، تحلیلگر بازارهای مالی بورس، فارکس و ارزهای دیجیتال در گفت وگو با خبرگزاری «بازار» دراین باره می گوید: متاسفانه در چند وقت گذشته یک سری مشکلاتی در مدیریت کردن بازار بورس در دوران ریزش رخ داد که ضررهای متمادی به سهام داران وارد شد. سهام دارانی که در اوج شاخص دو میلیونی وارد سهم ها شده بودند و متاسفانه بعد از ورود آن ها که تعدادشان هم کم نبود کل بازار ریخت و شاخص تا نزدیک یک میلیون و صد هزار واحد هم پایین آمد.

وی افزود: این اتفاقات و عدم حمایت واقعی از بازار بورس باعث شد تا بخش زیادی از نقدینگی از بازار خارج شود. بخشی از این پول به سمت بانک ها و سپرده بانکی رفت. بخشی به سمت بازارهای موازی سرازیر شد و بخش دیگری از این پول ها به سمت بازار ارزهای دیجیتال رفت.

دسته اول مردم که وارد بازار ارزهای دیجیتال شدند، اطلاعاتی از این بازار ندارند با توجه به نداشتن دامنه نوسان و نوسانات شدید این بازارها، کارشان بسیار خطرناک است چرا که ممکن است در یک روز ۳۰ یا ۴۰ درصد از سرمایه خودشان را از دست بدهند و بدون آگاهی شاید نهایت یکی دو بار اتفاقی سود کنند و مابقی ضرر می دهند و درنهایت شاید طی مدت سه یا چهار ماه کل سرمایه خودشان را از دست بدهند

ایمانی با بیان اینکه دو دسته از افراد وارد بازار ارزهای دیجیتال شدند تاکید کرد: دسته اول افرادی هستند که هیچ اطلاعاتی از این بازار ندارند و دسته دوم افرادی هستند که از بازار اطلاعات دارند.

این کارشناس افزود: دسته اول مردم که وارد بازار ارزهای دیجیتال شدند، اطلاعاتی از این بازار ندارند با توجه به نداشتن دامنه نوسان و نوسانات شدید این بازارها، کارشان بسیار خطرناک است چرا که ممکن است در یک روز ۳۰ یا ۴۰ درصد از سرمایه خودشان را از دست بدهند و بدون آگاهی شاید نهایت یکی دو بار اتفاقی سود کنند و مابقی ضرر می دهند و درنهایت شاید طی مدت سه یا چهار ماه کل سرمایه خودشان را از دست بدهند.

او تشریح کرد: دسته دوم کسانی هستند که آموزش های لازم را دیدند و از سازو کار بازارهای مالی مطلع هستند. این دوستان در بازارها به میزان دانش خودشان سود می کنند. اما موضوعی هست که متاسفانه این سودها وارد چرخه اقتصادی کشور نمی شود و با توجه به امکاناتی که بروکرها و کارگزاری های خارج از کشور دادند این معامله گرها می توانند سهام کشورهای آمریکایی یا سایر کشورهای خارجی را هم معامله کنند. شرکت هایی مثل گوگل، اپل، تسلا، فیس بوک و ... با توجه به شرایط مدیریت بورس در چند وقت گذشته سعی می کنند تا سرمایه خودش را وارد آن نکنند و به نوعی از چرخه اقتصادی کشور خارج می کنند.

ایمانی متذکر شد که این برای اقتصاد کشور یک زنگ خطر است و مسئولان مربوطه باید راهکارهای لازم را اتخاذ کنند. چرا که با این کارها با دست خودمان هر روز اقتصاد خودمان را کوچک و کوچکتر می کنیم و اقتصاد کشورهای دیگر را رونق می دهیم و این موضوع با عدم حمایت از بازارهای داخلی کشور خودمان پیش می آید.

تحلیلگر بازار سرمایه عنوان کرد: در بازار ارزهای دیجیتال چندین ارز دیجیتال داریم که به کریپتوکارنسی ها معروف هستند مثل بیت کوین، اتریم، کاردانو، لایت کوین، استلار و ارزهای بی شمار دیگر که هرکدام ماهیت خاص خودشان را دارند.

بسیاری از مردم فکر می کنند بازار ارز دیجیتال فقط بیت کوین است
او ادامه داد: البته اکثر مردم ما بازار ارزهای دیجیتال را با نام بیت کوین می شناسند و برخی فکر می کنند که بازار ارز دیجیتال فقط بیت کوین است. این ارز هم به دلیل توجهات زیاد در این چند وقت رشد بسیار زیادی داشته و به محدوده ۵۶ هزار دلار معامله می شودکه به نظر من این قیمت ها برای خرید ناپایدار است.

ایمانی درانتها گفت: اما متاسفانه خیلی از مردمی که آگاهی زیادی ندارند و اطلاعاتی در مورد این بازارها ندارند سرمایه خودشان را در این سهم وارد می کنند که احتمال میرود تا ضرر زیادی را هم متحمل شوند. می توان گفت افرادی که بدون اطلاعات لازم وارد این بازارها می شود احتمال باخت ‌شان بالای ۹۰ درصد است.

کد خبر: ۷۵٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      2 1
      شما نگران مردم نباشید هر کس اموزش نبینه مشکل خودشه ولی شما معمولا در بازارهای موازی حرکت میکنید و یه وب درست کردید واسه تخریب رمزارزها ... . که چی بشه با این حرفهاتون. دوست دارید بسته بشه اطلاع رسانی شما به گوش مسئولین برسه. بسته بشه پول مردم سرازیر بشه به سمت بازارهای شما، واقعا چجوری شماها زندگی میکنید به فکر هم وطن خودتون باشید بهتره. پیشنهاد من اینه بجای این حرفها چند تا اموزش بذارید راهنمایی بفرمائبد از این دست حرفها فقط فقط باعث تخریب روحیه مردم عزیرمان و جامعه میشه لطفا فراتر بیندیشید. موفق باشید.