۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
۱۵ درصد به آب تولیدی کرج افزوده می شود
تا نوروز ۱۴۰۰

۱۵ درصد به آب تولیدی کرج افزوده می شود

کرج- مدیرعامل شرکت آبفا البرز از افزایش ۱۵ درصد آب تولیدی کرج تا نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آبفا البرز، ذوالفقار مهدی زاده گفت: با حفر و تجهیز و بهره برداری از سه حلقه چاه در حاشیه رودخانه کرج و اجرای ۷۰۰ متر خط انتقال با قطر۷۰۰ میلی متر، بهره برداری از بخشی از تخصیص جدید آب از سوی وزارت نیرو به کرج مرکزی برای جمعیت ۱۰۰ هزار نفر تحقق می یابد.

مهدی زاده اظهار کرد: به دنبال موافقت وزارت نیرو برای تخصیص آب بیشتر برای مصارف شرب شهروندان کرجی که نیازمند احداث زیرساخت تصفیه خانه آب است، مجوز حفر و تجهیز شش حلقه چاه در حاشیه رودخانه کرج اخذ شد که تا کنون سه حلقه از آن حفر و آماده تجهیز شده است.

مهدی زاده افزود: چون احداث تصفیه خانه شماره سه کرج نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است و ساخت آن با توجه به کمبود منابع مالی زمان برخواهد بود، در طرحی ابتکاری و با هزینه شش میلیارد تومان، امکان برداشت بخشی از حقابه تخصیصی به میزان ۲۵۰ لیتر بر ثانیه با حفر سه حلقه چاه واحداث خط انتقال، اجرای آن محقق شده است.

 مهدی زاده زمان بهره برداری از این طرح آبرسانی را پیش از عید نوروز ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: حفر چهارمین چاه هم در حاشیه رودخانه کرج آغاز شده و با توجه به کیفیت مناسب آب رودخانه کرج، اجرای این پروژه اثر قابل توجهی بر کیفیت آب شرب مصرفی شهروندان مناطق مرکزی و شمالی کرج خواهد داشت.

کد خبر: ۷۵٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha